طرز تهیه لرزونک قالبی ساده و خوشمزه با طعم زعفران و نشاسته

طرز تهیه لرزونک

 

دسر ها یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین قسمت های یک مهمانی هستند که شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف آن ها را تهیه کنید. اما لرزونک یک دسر فوق العاده ساده و سریع است که شما می توانید با نشاسته گل و طعم زعفران تهیه کنید و برای سفره افطاری یک دسر فوری آماده کنید. اگر می خواهید برای تعداد بیشتری این دسر را تهیه کنید کافی است مواد را دو برابر کنید. شما می توانید میزان شیرینی این دسر را به دلخواه خود تنظیم کنید. دسر لرزونک بیشتر داخل کاسه یا لیوان سرو ریخته می شود و می توانید با انواع خلال ها تزیین و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لرزونک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته گل۱ پیمانه
آب۷ لیوان
شکر۳ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
گلاب۱/۲ پیمانه
کره۱/۴ پیمانه

h2 style=”text-align: justify;”>طرز تهیه لرزونک

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید نشاسته گل را به همراه آب را باهم هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود و بعد روی حرارت قرار دهید و هم بزنید و بعد شکر را اضافه کنید، اگر کم شیرین دوست دارید می توانید ۲.۵ پیمانه شکر اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد کره را افزوده و هم بزنید.

مرحله دوم: غلیظ شدن دسر

در ادامه باید مواد را روی حرارت ملایم مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و کم کم غلیظ شود، در این مدت اگر کف کرد می توانید کف روی آن را بگیرید تا در نهایت دسر شفافی داشته باشید، دقت کنید شعله را زیاد نکنید وگرنه مواد زود غلیظ می شوند ولی بوی خامی نشاسته داخل مواد باقی می ماند.

مرحله سوم: تهیه لرزونک زعفرانی

در ادامه اگر می خواهید لرزونک را به صورت قالبی تهیه کنید بعد از جوش آمدن باید ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد ولی اگر می خواهید داخل کاسه یا لیوان بریزید و کمی شل تر سرو کنید ۵ دقیقه بجوشد بعد زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا خوشرنگ شود و در انتها گلاب را اضافه کنید و ۲ دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید، فنجان یا هر ظرفی که دارید را چرب کنید و مواد وقتی از حرارت افتاد داخل آن بریزید و برای ۴ الی ۵ ساعت بزارید یخچال تا خودشو بگیرد و ببند و بعد دور لرزونک را با دست از قالب جدا کنید و به راحتی لرزونک را از فنجون خارج کنید، اگر به صورت قالبی دوست ندارید می توانید مواد را داخل لیوان یا کاسه ریخته و روی آن را به دلخواه تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لروزنک

  1. می توانید برای ۱ الی ۲ ساعت دسر را در یخچال قرار دهید و یا گرم سرو کنید ولی پیشنهاد می شود چه به صورت قالبی یا ساده حتما در یخچال قرار دهید تا خودش را کمی بگیرد.
  2. مواد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.
  3. گلاب را باید در انتها اضافه کنید تا عطر و بوی آن حفظ شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه