طرز تهیه شیرینی کرکی خانگی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر به روش سنتی

طرز تهیه شیرینی کرکی

 

شیرینی های نوروزی طرز تهیه بسیار ساده ی دارند که شما می توانید به راحتی این شیرینی ها را در خانه تهیه کنید. شیرینی کرکی را می توانید با یک خمیر پایه تهیه کنید و در سه طعم متفاوت این شیرینی را تهیه کنید. طعم و مزه این شیرینی بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید تا یک ماه در ظرف دربسته این شیرینی را نگهداری کنید. شیرینی کرکی را می توانید با انواع قالب ها و کاتر های دلخواه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی کرکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱.۵ پیمانه
پودر قند۱/۲ پیمانه
روغن جامد۱/۲ پیمانه
زعفرانچند قطره
پودر کاکائو۱ ق سوپ خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی کرکی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک پیمانه یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید شعله پخش را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید روغن و پودر قند را مخلوط و برای ۷ الی ۸ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود، این مرحله در تهیه شیرینی بسیار مهم می باشد تا خوب روشن شود و بعد آرد را باید کم کم اضافه کنید و هم تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه آرد را باید کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود و زمانی که خمیر مسنجم شد به سه قسمت تقسیم کنید و به آن وانیل و یکی پودر کاکائو و زعفران اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر رنگی شود و به همین راحتی سه طعم خمیر دارید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی

در ادامه باید خمیر را با کاتر دلخواه برش بزنید و داخل سینی فر قرار دهید و برای پخت در تابه دو طرفه باید دو لایه کاغذ روغنی قرار دهید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ الی ۸ دقیقه زمان دهید تا پخته شودو برای پخت بدون فر نیز درب تابه بسته و برای ۱۲ دقیقه زمان دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی کرکی

  1. نکته مهم در تهیه این شیرینی این می باشد که باید آرد را کم کم اضافه کنید و اگر یک باره اضافه کنید خمیر سفت می شود و اگر نیاز بود مجدد آرد اضافه کنید.
  2. می توانید از رنگ خوراکی استفاده کنید و خمیر را در رنگ های مختلف نیز تهیه کنید.
  3. برای تزیین می توانید از انواع شکلات های ذوب شده یا پودر پسته استفاده کنید.
  4. بعد از خنک شدن کامل از روی سینی جدا کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی کرکی خانگی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر به روش سنتی
4.7 (93.33%) 3 votes