طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی گردویی ساده و خوشمزه تبریزی

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

 

شیرینی سنتی ایرانی است که از دیر باز برای عید نوروز طبخ می شده اصالتی از شهر زیبای تبریز دارد. شیرینی پیچ انگشتی سنتی را به راحتی با کمترین مواد تشکیل دهنده می توان برای عید نوروز تهیه کرد با توجه به اینکه این شیرینی از ماندگاری بالایی هم برخوردار است و ۲ تا ۳ هفته داخل ظرف درب دار در محیط منزل می توان آن را نگهداری کرد. با توجه به اینکه این شیرینی از تخم مرغ تازه و گردو تهیه شده است می تواند میان وعده مناسبی برای کودکان هم باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی گردویی را با نکته و فوت فن های آن به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

زرده تخم مرغ۲ عدد
گردوی خرد شده۱ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
خلال پستهبرای تزیین
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

مرحله اول آماده سازی مواد و ابزار:

داخل سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و فر را دمای ۱۵۰درجه سانتی گراد خوب گرم کنید.

مرحله دوم آماده سازی خمیر شیرینی پیچ انگشتی:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و زرده ها را به همراه وانیل و شکر به مدت ۱۵ دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم تا زرده ها کاملا بی رنگ شده و حجمشان دو برابر شود حالا گردو های خرد شده را به مواد افزوده و با لیسک مخصوص آشپزی کاملا مخلوط می کنیم در این مرحله خمیر شیرینی ما آماده است.

مرحله سوم پخت شیرینی پیچ انگشتی:

خمیر را به کمک دو قاشق چایخوری به صورت یک اندازه و با فاصله یک سانتی متری در سینی می چینیم و در نهایت آن را با خلال یا پودر پسته تزئین می کنیم و داخل فر گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید زمانیکه دور شیرینی طلایی شد می توانید شیرینی را از فر خارج کنید. اجازه دهید تا شیرینی کاملا خنک شود سپس در ظرف درب دار گذاشته و نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی پیچ انگشتی

۱.این شیرینی را می توانید با مقداری زعفران غلیظ دم شده رنگی هم تهیه کنید.

۲.اگر تخم مرغ ها طبق دستور هم زده نشوند شیرینی بوی تخم مرغ می گیرد.

۳.بهتر است قسمت نطفه زرده تخم مرغ را قبل از مخلوط کردن از آن جدا کنید.

۴.در طول زمان پخت هرگز درب فر را باز نکنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه