طرز تهیه شورک پلو طالقانی ساده و خوشمزه و مقوی با نیمرو

طرز تهیه شورک پلو

 

یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که مخصوص مردم خوب طالقان است و این غذای خوشمزه مهمان همیشگی مردم طالقان است زیرا فوق العاده ساده و راحت است. اما شورک یک گیاه تره مانند کوهی است که مزه ای مانند پیازچه و تره ولی کمی تندتر دارد و فوق العاده پر خواص است به خصوص برای پاکسازی بدن مفید است. این سبزی خواص دارویی بسیار بالایی دارد که می توانید آن را در پلو ریخته و با یک نیمرو ساده و یا تن ماهی و یا ماهی سرو کنید. شما می توانید این سبزی خوش طعم  و پر فایده را از بیرون تهیه کنید و با آن یک پلو بسیار جذاب تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شورک پلو طالقانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شورک درشت خرد شده۵۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
کره و زعفرانبه مقدار لازم
تخم مرغ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شورک پلو ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی شورک

ابتدا شورک ها را باید پا کنید بدین صورت که سر و ته آن ها را بزنید و به اندازه درشت خرد کنید و داخل یک لگن آب ریخته تا خوب گل و لای آن شسته شود. چند بار داخل آب بزنید و آبکش کنید و در انتها داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: آماده سازی برنج

برنج را از ۲ ساعت قبل بهتر است داخل یک کاسه ریخته و خوب با آب بشورید تا تمیز شود. سپس با ۱ ق چای خوری نمک خیس کنید و کنار بگذارید. سپس بعد از ۲ ساعت داخل یک قابلمه با حجم مناسب آب بریزید. زعفران را بسابید و با مقداری یخ دم بگذارید تا خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت برنج

در قابلمه کمی نمک و کره نیز بریزید و بگذارید آب داخل قابلمه بجوشد. وقنی به بجوش آمد آب برنج خیس خورده را دور بریزید و برنج را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و کف روی برنج را بگیرید تا برنج کمی نرم و کم کم آب آن کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه شورک پلو

وقتی آب برنج تمام شد باید شورک را اضافه کنید و برنج را مانند قله کوه کنید و با قاشق داخل برنج چند سوراخ ایجاد کنید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. در همین حین داخل یک تابه کمی کره ریخته و تخم مرغ را با کمی فلفل و زردچوبه اضافه کنید و در انتها روی پلو کمی زعفران و کره ریخته و با نیمرو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شورک پلو طالقانی

  1. اگر سبزی شورک شما یخ زده بود باید بگذارید تا آب اضافی آن کاملا کشیده شود.
  2. این پلو را می توانید با ماهی یا تن ماهی و زیتون نیز سرو کنید.
  3. مقدار شورک را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.
  4. می توانید پلو را آبکش تهیه کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه بگذارید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه