طرز تهیه قهوه و عسل فوق العاده خوشمزه و جذاب با بستنی شکلاتی

دستور تهیه قهوه و عسل

طرز تهیه قهوه و عسل

 

قهوه و عسل یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با افزودن عسل می توانید تلخی قهوه را تا حدودی بگیرید و یک نوشیدنی با طعم فوق العاده ایجاد کنید. قهوه عسل ترکیبی از بستنی و قهوه و عسل است که طعم آن را همه دوست دارند. قهوه و عسل یکی از نوشیدنی های کافی شاپی می باشد که برای کسانی که دوست دارند یک روز یا عصر خود با خوردن قهوه شروع کنند گزینه خوبی می باشد. تلخی قهوه بعضی افزاد را اذیت می کند و آن ها ترجیح می دهند از انواع شیرین کننده برای خوردن این نوشیدنی استفاده کنند و می توان گفت این نوشیدنی برای این دسته گزینه خوبی می باشد. افزودن عسل به قهوه میزان سلامت قهوه را افزایش می دهد و خواص خود را حفظ می کند ولی باید دقت کنید که عسل حرارت دیده نشود زیرا خواص خود را از دست می دهد، اگر شما دچار مشکل معده هستید و نمی توانید قهوه و یا مشقات آن را میل کنید با افزودن عسل می توانید از سوزش معده و بیماری های این چنین جلوگیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قهوه و عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه و عسل

  • عسل ۲ ق غذا خوری
  • آب جوش ۱ ق غذا خوری برای حل شدن عسل
  • لیموترش ۱ عدد
  • بستنی شکلاتی ۴ اسکوپ
  • یخ ۱/۲ پیمانه
  • قهوه گلد قوری ۲ ق چای خوری
  • آب ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه قهوه  عسل با بستنی شکلاتی و قهوه فوری بدون دستگاه

مرحله اول: آماده سازی قهوه

ابتدا باید قهوه را تهیه کنید، برای این قهوه فوری گلد را داخل یک لیوان ریحته و با آب جوش کمی مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا باز شود و کمی فوم بگیرد. یا می توانید برای تهیه این نوشیدنی به روش های مخلتف و با استفاده از اسپرسو ساز خانگی یا موکاپات قهوه دلخواه خود را تهیه کنید.

مرحله دوم: افزودن عسل

عسل را داخل لیوان سرو مورد نظر بریزید و با آب جوش گفته شده مخلوط کنید و هم بزنید تا عسل کاملا باز شود، بهتر است آبی که استفاده می کنید به نقطه جوش نرسیده باشد و یا کمی از حرارت افتاده باشد. لیموترش را نصف کنید و آب لیموترش را به کمک یک صافی روی عسل بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه قهوه و عسل

در ادامه باید یخ ها را روی مواد بریزید و بیستنی شکلاتی را اسکوپ بزنید و روی یخ قرار دهید و در انتها باید قهوه تهیه شده در مرحله اول را روی مواد بریزید و هم بزنید و نوشیدنی را سرو کنید، به دلخواه می توانید کمی شیر فوم گیری روی مواد بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه و عسل خوشمزه و مقوی

  1. می توانید مقدار عسل را مطابق با ذائقه خود کم و زیاد کنید.
  2. این مقدار مواد برای یک لیوان بزرگ کافی می باشد و شما می توانید آن را نصف یا دو برابر کنید.
  3. می توانید برای تزیین از سس شکلاتی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه