طرز تهیه شیر سویا خانگی آسان، مقوی و پر خاصیت مرحله به مرحله

طرز تهیه شیر سویا

 

یک نوشیدنی معرکه و درجه یک و پر خواص می باشد و بیشتر در چین تهیه می شود. یکی از دلایل استفاده از شیر سویا بدون لاکتوز بودن آن است (لاکتوز قند طبیعی موجود در شیر است که خیلی ها به آن حساسیت دارند). شیر سویا را می توانید به راحتی در همه نوشیدنی ها جایگزین شیر کنید مخصوصا اون هایی که به شیر حساسیت دارند حتما یکبار شیر سویا را امتحان کنند. مزه شیر سویا را شاید بچه ها دوست نداشته باشند ولی با ترکیب کردن آن با انواع آبمیوه می توانید یک نوشیدنی خوشمزه و سالم را به کودک تان بدهید. شیر سویا منبع خوبی از پروتئین گیاهی و همچنین کلسیم است و دارای روی و آهن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همچنین منیزیم موجود در شیر سویا سر درد های میگرنی را کاهش می دهد. امروز در پارسی دی تهیه شیر سویا خانگی را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لوبیا سویا۱ پیمانه
آب۴ پیمانه

طرز تهیه شیر سویا

مرحله اول : آماده سازی سویا

ابتدا سویا را پاک کنید و درون کاسه ای ریخته و تا حدی آب سرد بربزید تا روی سویاها را آب بگیرد. بمدت ۱۲ ساعت بگذارید تا خیس بخورد در حین خیس خوردن چندین بار آبش را عوض کنید سپس با کمک چاقو یک شکاف روی لوبیا زده و پوستش را جدا کنید می توانید پوست لوبیا ها را نگیرید ولی در کیفیت شیر سویا بسیار تاثیر دارد.

مرحله دوم : مخلوط کردن

لوبیا سویا های پوست کنده را داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و آب را اضافه کنید و شروع به پالس کردن کنید تا جایی مخلوط کردن را ادامه دهید تا کاملا سویا پودر شوند. داخل یک صافی یک کیسه نخی قرار دهید و زیر آن یک لگن بگذارید مواد را از مخلوط کن داخل کیسه نخی ریخته و فشار دهید تا آبش خارج شود (مایع سفید رنگ داخل لگن همان شیر سویا خام است) تفاله های جمع شده داخل کیسه را دوباره به مخلوط کن برگردونید و ۳ لیوان آب اضافه کنید و مخلوط کنید تا مایع سفید رنگی حاصل شود سپس دوباره مخلوط بدست آمده را با مایع قبلی مخلوط کنید.

مرحله سوم : جوشاندن شیر سویا

شیر سویا را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و با کمک یک ملاقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد بگذارید شیر سویا آنقدر بجوشد که روی آن فوم تشکیل شود.

مرحله آخر

شیر سویا را از روی حرارت بردارید و به دلخواه هر اسانس یا طعمی مثل عسل پودر کاکائو یا استویا داخلش ریخته و شیر سویا را طعم دار کنید به همین راحتی شیر سویا خانگی ما حاضر شد آن را داخل شیشه ریخته و بمدت ۴ الی ۵ روز در یخچال نگهداری کنید. شیر سویا را همراه با اسموتی ها و دسرهای خود میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیر سویا

  1. می توانید برای تسریع در کارها از پودر های نیمه آماده لوبیا سویا استفاده کنید که نیاز به خیساندن و پوست گرفتن ندارد.
  2. حتما شیر سویا را مدام هم بزنید زیرا زود ته می گیرد و طعم بدی به شیر سویا می دهد.
  3. سعی کنید شیر سویا را سریع استفاده کنید چون مواد نگهدارنده ندارد و زود فاسد می شود.

همچنین ببینید 

از
20
دیدگاه

  • Shervin ۱ سال پیش

    با پروتئین سویا میشه انجامش داد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نه

      پاسخ
  • علی ۱ سال پیش

    سویا خام باشه یا آجیلی

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سویا آجیلی

      پاسخ