طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج فوری و خوش طعم بدون ژلاتین

دستور تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی

 

فرنی بستنی یکی از دسرهای سنتی ایرانی می باشد که می توانید برای تنوع در طعم های فرنی خود تهیه کنید. فرنی بستنی ترکیب فرنی با بستنی دلخواه یا وانیلی می باشد که طعم فوق العاده ای را ایجاد می کند. اما این این فرنی بستنی را می توانید در ظرف های تک نفره بریزید و سرو کنید و یا می توانید با افزودن کمی ژلاتین می توانید این دسر را به صورت قالبی تهیه کنید. تهیه فرنی با آرد برنج و شیر بسیار لذیذ است و برای بچه ها که طعم و مزه بستنی را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد، همچنین فرنی بستنی را می توانید برای ماه مبارک رمضان نیز تهیه کنید. شما می توانید با افزودن یک قاشق خامه بافت کرمی به فرنی خود بدهید. فرنی از دسر های بسیار قدیمی و سنتی ایرانی می باشد. فرنی بیشتر با آرد برنج تهیه می شود ولی می توانید با آرد گندم یا نشاسته گل نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی بستنی خوشمزه و ساده

  • شیر ۲ پیمانه
  • آرد برنج ۴ ق غذا خوری
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • بستنی وانیلی ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • خامه ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه فرنی بستنی با خامه بدون ژلاتین

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شیر را داخل یک شیرجوش بریزید و آرد برنج را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی آرد داخل شیر حل شود. سپس شکر و بستنی را اضافه کنید و روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا شکر ذوب و بوی خامی آرد برنج گرفته شود و کم کم غلیظ شود.

مرحله دوم: افزودن گلاب

وقتی فرنی در حال غلیظ شدن بود باید وانیل و گلاب را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد یکدست شود. بعد از افزودن گلاب نباید خیلی مواد را روی حرارت قرار دهید وگرنه عطر و طعم آن می پرد. وقتی فرنی به غلظت رسید در انتها خامه صبحانه را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: افزودن زعفران

در ادامه همان طور که فرنی داغ است باید زعفران غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید تا زعفران کامل رنگ پس دهید در این مرحله می توانید فرنی را به دو قسمت تقسیم کنید و فرنی ساده و زعفرانی داشته باشید و یا همه فرنی را زعفرانی کنید.

مرحله چهارم: تهیه فرنی بستنی با آرد برنج

فرنی بستنی ما آماده شده است باید فرنی را داخل لیوان سرو بریزید و کمی صبر کنید تا خودش را بگیرد و بعد برای تزیین از خلال پسته و بادام و گل محمدی استفاده کنید و می توانید به صورت گرم یا سرد این دسر را میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فرنی بستنی بدون ژلاتین با خامه

  1. اگر دوست دارید این فرنی بستنی را به صورت دو رنگ تهیه کنید باید صبر کنید لایه اول کمی خودش را بگیرد و بعد لایه دیگر را بریزید.
  2. می توانید فرنی بستنی را با ژله دلخواه نیز تهیه کنید.
  3. می توانید بجای بستنی وانیلی از بستنی زعفرانی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج فوری و خوش طعم بدون ژلاتین
4 (80%) 4 votes