طرز تهیه بورانی لوبیا سبز اورمیه ساده و خوش طعم به روش سنتی

طرز تهیه بورانی لوبیا سبز

 

بورانی یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و خاص برای مهمانی ها می باشد که امروز قرار است یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین آن ها که با لوبیا سبز و بلغور تهیه می شود را به شما یاد دهیم که فوق العاده ساده و عالی می باشد. این بورانی برای شهر ارومیه می باشد و در گذشته تا به امروز یکی از پایه ثابت های مراسم های مختلف در ارومیه است. شما می توانید برای تنوع در طعم های بورانی های خود این غذای عالی را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بورانی لوبیا سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بورانی اسفناج با گردو

 

مواد لازم

لوبیا سبز۱ دسته بزرگ
پیاز۱ عدد
برنج۲ الی ۳ ق غذا خوری
بلغور۲ ق غذا خوری
پودر نعناع خشک۱ ق غذا خوری
لپه۱/۳ پیمانه
رب۱.۵ ق غذا خوری
رب فلفل۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
ماست و سیربرای سرو

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بورانی کدو

 

طرز تهیه بورانی لوبیا سبز

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا باید لوبیا سبز ها را تمیز کنید برای این کار سر و ته لوبیا را بزنید و به اندازه درشت خرد کنید و بشورید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه روغن و کمی زردچوبه و فلفل سیاه و نمک تفت دهید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید لوبیا سبز ها را نیز اضافه کنید و لپه را که از یک ساعت قبل خیس کردید به همراه نعنا اضافه کنید و کمی تفت دهید و ۱ الی ۲ پیمانه آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا لوبیا و لپه پخته شوند.

مرحله سوم: افزودن برنج و بلغور

بعد از این که زمان پخت لوبیا و لپه تمام شد و نرم شدند نوبت اضافه کردن برنج و بلغور می باشد و هم بزنید تا برنج پخته و نرم شود و غذا باید لعاب دارد شود و زمانی که آب اضافه بورانی تمام شد یعنی حاضر است.

مرحله چهارم: تهیه بورانی لوبیا سبز

در ادامه باید ماست سفت و چکیده را به همراه چند حبه سیر رنده شده خوب مخلوط کنید. مخلوط لوبیا را داخل بشقاب سرو ریخته و ماست و سیر را روی آن بریزید و سرو کنید به همین خوشمزگی بورانی لوبیا سبز ما حاضر شده است. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بورانی هویج

 

فوت و فن های دستور تهیه بورانی لوبیا سبز

  1. اگر رب فلفل ندارید می توانید حذف کنید.
  2. پیاز داغ یکی از اصول این بورانی می باشد.
  3. به دلخواه می توانید یک عدد عصاره گوشت به مواد اضافه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بورانی لبو

از
1
دیدگاه