طرز تهیه تارت نارگیل خوشمزه به روش قنادی ها مرحله به مرحله

طرز تهیه تارت نارگیل

 

تارت شیرینی و غذایی محبوب در کل دنیا محسوب می شود از این جهت غذا را در کنار شیرینی گفتیم چون غذاهای زیادی به نام تارت و به شکل پای طبخ می شوند فقط طعم شیرینی ندارند و به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می شوند. تارت نارگیل هم به شکل پای سیب هم به شکل خمیر تارت و روکش نارگیلی تهیه می شود هم به شکلی که بافتی چون کیک و مغزی از نارگیل دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت نارگیل به روش قنادی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد خمیر

آرد۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد۲ قاشق غذا خوری
شکر۲ قاشق سوپ خوری
آب سرد۲ قاشق سوپ خوری

مواد روی تارت نارگیل

پودر نارگیل۲ پیمانه
شکر۲۰۰ گرم
آرد ذرت۴ قاشق غذا خوری
خامه۱۰۰ گرم
شیر۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۵۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه تارت نارگیل به روش قنادی ها

مرحله اول: طرز تهیه خمیر تارت نارگیل

ابتدا شکر، روغن، آرد و کره را داخل کاسه ای بریزید و با نوک انگشتان ورز دهید تا مواد حالت پودری بگیرند و کره به خورد مواد برود وقتی مواد به این شکل درآمد آب را کم کم افزوده و ورز دهید تا خمیری یکدست به دست آید. حالا خمیر را داخل ظرف درب داری گذاشته و برای ۳۰ دقیقه استراحت دهید. بعد از گذشت این زمان قالب تارت را چرب کنید خمیر را کف ظرف پهن کرده و با چنگال حفره هایی روی آن ایجاد می کنیم تا در حین پخت پف نکند. حالا داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را می پزیم.

مرحله دوم: طرز تهیه مواد رویه پای نارگیل

داخل ظرف مناسبی زرده تخم مرغ، شیر، شکر و آرد را ریخته و با هم کاملا مخلوط کنید تا مایعی یکدست بدست آید. حالا ظرف حاوی مواد را روی بخار آب در حال جوش گذاشته و مخلوط کنید تا مواد غلیظ شود حالا کره، وانیل و خامه را هم بیفزایید. در این مرحله مواد را از روی حرارت برداشته و پودر نارگیل را اضافه می کنیم مخلوط کره تا مواد یکدستی بدست آید.

مرحله سوم: افزون مواد پای به خمیر

اجازه می دهیم  مواد رویه نارگیلی و هم خمیر خنک شوند. حالا مواد نارگیلی را روی خمیر می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم. پای نارگیلی ما آماده است فقط بهتر است چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا مواد سرد شده و خود را بگیرد برش کنید در کنار یک نوشیدنی گرم نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت تارت نارگیل

  1. اگر روغن جامد در دسترس نداشتید ۷۵ گرم کره را جایگزین کنید.
  2. به دلخواه می توانید نیمی از نارگیل را بو داده و به مواد اضافه کنید تا عطر و رنگ آن کمی متفاوت تر باشد.
  3. از تکه های نارگیل تازه و یا برگه نارگیل خشک یا پودر پسته برای تزئین استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه تارت نارگیل خوشمزه به روش قنادی ها مرحله به مرحله
5 (100%) 3 votes