طرز تهیه فرنی شکلاتی خوشمزه و مجلسی با نشاسته و آرد برنج

طرز تهیه فرنی شکلاتی کاکائویی , دستور پخت فرنی شکلاتی , xvc jidi tvkd a ghjd

 

یکی از انواع فرنی های بسیار شیک و مجلسی ایرانی است که بیشتر به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا در مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. از فرنی شکلاتی می توانید برای تزیین سفره افطاری نیز استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر فرنی شکلاتی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری فرنی شکلاتی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش فرنی شکلاتی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

شیر۵۰۰ میلی لیتر
گلاببه اندازه کافی
آرد برنج۱ قاشق سوپخوری
شکر نرم۴ قاشق سوپخوری
پودر کاکائو۱ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه فرنی شکلاتی

برای تهیه فرنی شکلاتی ابتدا آرد برنج را الک می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و بعد نشاسته ذرت (پودر شده) و پودر کاکائو و شیر را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا در شیر حل شوند.

بعد گلاب و شکر را اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و بعد مواد را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را مداوم هم می زنیم تا بجوش بیاید و کم کم مایع غلظت پیدا کند.

سپس زمانی که مایع غلظت مطلوب را پیدا کرد فرنی دیگر آماده شده است،حرارت را خاموش می کنیم و فرنی شکلاتی را در ظرف های تک نفره می ریزیم و روی آن را با موز یا بیسکویت یا انواع خلال پسته یا بادام تزئین می کنیم.نوش جان

طرز تهیه فرنی شکلاتی خوشمزه و مجلسی با نشاسته و آرد برنج
3.8 (75.65%) 23 votes
source : sanazsania

  • چکامه ۱ سال پیش

    آرد حداقل باید ۳ قاشق غذاخوری باشه وگرنه فرنی سفت نمیشه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      چون نشاسته ذرت و پودر کاکائو وجود دارد مقدار آرد 1 ق گفته شده

      پاسخ
  • ملینا ۱ سال پیش

    خیلیییییی خوشمزه شد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ