طرز تهیه فرنی قالبی دو رنگ مجلسی و خوشمزه با نشاسته و بدون ژلاتین

دستور پخت فرنی قالبی

طرز تهیه فرنی قالبی

 

فرنی قالبی یکی از انواع فرنی ها می باشد که به صورت قالبی تهیه می شود. این فرنی به صورت قالبی و دورنگ تهیه می شود شما می توانید به دلخواه برای تهیه این فرنی از ژلاتین استفاده کنید تا فرنی سفت تر شود و اگر دوست بافت نرم خود را حفظ کند می توانید بدون ژلاتین به راحتی در قالب دلخواه خود تهیه کنید. فرنی قالبی پیشنهاد بسیار خوبی برای افطار و مهمانی ها می باشد و می توانید حتی به صورت سه رنگ نیز این فرنی را در طعم های مختلف از جمله زعفرانی یا کاکائویی یا حتی توت فرنگی تهیه کنید. فرنی ها یکی از دسر های جذاب و سنتی ایرانی می باشد. شما می توانید در قالب های مختلف این فرنی را تهیه کنید و اگر حتی قالب ندارید می توانید از کاسه های یک اندازه استفاده کنید و در انتها به شکل دلخواه تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی قالبی را به شما آموزش خواهیم خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی قالبی با نشاسته

  • نشاسته گندم یا ذرت ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • شیر ۳ پیمانه
  • آرد برنج ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۵ الی ۶ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ ۳ ق غذا خوری
  • گلاب ۳ ق غذا خوری
  • کره یا خامه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه فرنی قالبی بدون ژلاتین

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا باید داخل یک شیرجوش شیر را به همراه نشاسته و آرد برنج بریزید و هم بزنید و تا نشاسته داخل شیر باز شود. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و شعله را کم کنید. حالا باید مداوم مخلوط فرنی را هم بزنید تا بوی خامی نشاسته بر طرف شود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند.

مرحله دوم: افزودن مواد

وقتی فرنی غلیظ شد و به غلظت رسید باید گلاب و را اضافه کنید و کمی هم بزنید و در انتها کره یا خامه را بریزید و بعد از اینکه مواد یکدست شودند از روی حرارت بردارید و فرنی را به دو قسمت مساوی یا سه قسمت تقسیم کنید. به یکی از قسمت ها زعفران اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران باز شود.

مرحله سوم: تهیه فرنی قالبی دو رنگ

می توانید به صورت سه رنگ با پودر کاکائو یا پوره توت فرنگی نیز این فرنی را تهیه کنید. سپس قالب دلخواه خود را انتخاب کنید و با کمک قلمو کمی چرب کنید. شما می توانید از قالب های فلزی طرح دار و یا سیلیکونی و یا حتی یک کاسه ساده استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه فرنی قالبی دو رنگ خوشمزه و مجلسی

حالا رنگ سفید را داخل قالب بریزید و برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و لایه ها باهم قاطی نشوند. سپس رنگ زعفرانی را روی لایه سفید رنگ بریزید و قالب را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس با کمک چاقو دور تا دور قالب را جدا کنید و در دیس برگردانید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فرنی قالبی مجلسی با نشاسته

  1. اگر دوست دارید فرنی سفت باشد باید ۱ ق غذا خوری ژلاتین اضافه کنید.
  2. می توانید به دلخواه کمی وانیل نیز اضافه کنید.
  3. هر چقدر فرنی بیشتر در یخچال باشد سفت تر خواهد شد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه