طرز تهیه رول حلوای مجلسی و خوشمزه با نان میکادو و آرد برنج

طرز تهیه رول حلوای مجلسی

 

حلوا یک دسر سنتی می باشد و پای ثابت سفره های دعا و مراسمات عزاداری و سوگواری و همینطور برای نذری نیز از حلوا استفاده می شود. در شهر های مختلف، طرز تهیه حلوا با هم متفاوت است و هر شهری حلوای مخصوص خود را دارد. برای تهیه حلوا معمولا از آرد سنگک استفاده میکنند. اما حلواهای مختلفی با آرد برنج و آرد سفید نیز تهیه می شوند. برای شیرینی بخشیدن به حلوا معمولا از شربت بار استفاده می نمایند ولی در خیلی مناطق هم دیده شده حلوا را با شیره انگور نیز تهیه می کنند. تیرگی و روشنی رنگ حلوا بستگی به تفت دادن آرد حلوا نیز دارد به طوری که حلوا را با آرد سنگک و آرد سفید تهیه کنید، هر چه بیشتر تفت دهید حلوای شما تیره تر خواهد شد.

اما در مورد آرد برنج باید گفت که حلوای آرد برنج در کل حلوایی است با رنگ روشن. امروز در پارسی دی قصد داریم ساده ترین روش حلوا را به شما عزیزان آموزش دهیم ولی با چیدمان متفاوت و مجلسی به نام رول حلوا. پارسی دی برای تهیه رول حلوای مجلسی با آرد برنج را در نظر گرفته است و شما می توانید از آردی که در دسترستان است رول حلوا را تهیه بفرمائید.

مواد لازم 

آرد برنج۲ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
عرق گلاب و هل هر دو باهم۱/۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
زعفران دم کرده۲  ق غذا خوری
نان میکادو۱ بسته

طرز تهیه رول حلوای مجلسی با نان میکادو

مرحله اول: شربت

ابتدا یک قابلمه کوچک برداشته و در آن شکر را به همراه آب اضافه کرده و بر روی حرارت متوسط قرار دهید، وقتی شکر در آب حل شد و در اطراف ظرف مروارید زد متوجه می شوید که شربت در حال آماده سازی است؛ در این مرحله زعفران را به همراه عرق هل و گلاب به شربت اضافه کرده و کمی هم بزنید و سپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آرد برنج

ابتدا آرد برنج را الک کرده و در ماهی تابه برزید و بر روی حرارت ملایم تفت دهید به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه.

مرحله سوم: ترکیب کردن

در این مرحله شربت بار را به همراه کره و روغن مایع به آرد برنج اضافه کرده و خوب و مرتب هم بزنید تا مواد به خورد هم برود. این کار را بر روی گاز انجام دهید. آب حلوا که بخار شد حلوا را از روی حرارت برداشته و همچنان هم بزنید.

مرحله چهارم: نان میکادو

بر روی میز کار نان میکادو را قرار دهید و تا حلوا گرم است آن را بر روی نان بگذارید و به کمک کارد آشپزخانه حلوا را بر روی نان میکادو پهن کنید و از یک سمت نان میکادو را بپیچید تا رول حلوای شما آماده شود.

مرحله پنجم: پایان کار

بعد از این که رول حلوا آماده شد، رول حلوا را داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا فرم خودش را بگیرد و سپس از یخچال درآورده و رول حلوا را برش دهید و در ظرف مورد نظر به همراه غنچه گل محمدی و یا هر چه که در نظر دارید تزئین کنید.

فوت و فن های دستور پخت رول حلوای مجلسی

  1. هنگام کار با نان میکادو سرعت عمل داشته باشید زیرا نان میکادو سریع خشک می شود.
  2. سعی کنید برای آماده سازی رول حلوا دو نفری کار را انجام دهید.
  3. رول حلوا را نه خیلی کم حلوا بریزید و نه خیلی زیاد. به اندازه متوسط حلوا بر روی نان میکادو قرار دهید تا هنگام پهن کردن به قطر ۲ میل باشد.
  4. بهتر است ۱ ساعت حلوا را در یخچال بگذارید تا هنگام برش رول حلوا له نشود.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه