طرز تهیه ویفر خانگی ساده و خوشمزه با نان میکادو با طعم دلخواه

طرز تهیه ویفر خانگی

 

یکی از تنقلات خوشمزه است که نوعی بیسکویت می باشد این ویفر از یک یا دو لایه نان میکادو و کرم های مختلف و با طعم ها و اسانس های کاکائویی ساده و یا میوه ای تهیه می شود و در بین بچه ها بسیار محبوب است در زمان گذشته به ویفر، ویفل نیز می گفتند و در سراسر دنیا این ویفر خوشمزه تهیه می شده است. هدف از تولید این ویفر نوعی بیسکویت بود که به راحتی با چای به عنوان یک میان وعده استفاده می شود. حتی در قرون وسطی بجای شکر از عسل برای خوش طعم کردن ویفر استفاده می کردند شما به راحتی می توانید در منزل ویفر تهیه کنید و نیاز به دستگاه خاصی نیست فقط باید چتد برگ نان میکادو از لوازم قنادی های بخرید و در طعم و مزه های مختلف ویفر را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی ویفر خانگی ساده و خوشمزه با نان میکادو با طعم دلخواه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد قنادی۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر قند۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
اسانس دلخواه موز، توت فرنگی یا وانیلچند قطره
نان میکادو۶ ورق

طرز تهیه ویفر خانگی با نان میکادو

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را داخل تابه ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد برطرف شود ولی اصلا نباید تغییر رنگ دهد سپس آرد تفت خورده را الک کنید و مجدد به تابه برگردانید.

مرحله دوم: افزودن پودر قند و روغن مایع

پودر قند را هم بع صورت الک شده روی آرد اضافه کنید و کم کم شروع به اضافه کردن روغن کنید دقت کنید بسته به جنس آردهای مختلف ممکن است کمتر روغن مصرف شود وقتی مواد به صورت مایع یکدست و روان درآمد کافی می باشد و نوبت افزودن اسانس مورد نظر است.

مرحله سوم: افزودن با نان

مواد را بلافاصله از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا ولرم شود حالا یک ورقه نان میکادو را روی سطح کار قرار دهید و یک لایه نازک از مواد فوق روی نان ریخته و با پالت خوب صاف کنید.

مرحله چهارم: تهیه ویفر

همین طور لایه ها را به اندازه ۴ یا ۵ ورقه تکرار کنید و هر بار کمی مایع ویفر بزنید و هر بار خوب با دست لایه ها را فشار دهید تا بهم خوب چسبیده شوند حالا باید یک جسم سنگین روی ویفر قرار دهید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا لایه ها خوب بهم بچسبند سپس با چاقو تیز یا اره به اندازه دلخواه برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ویفر خانگی ساده

  1. اسانس را زیاد نریزید وگرنه مواد تلخ می شود.
  2. اگر مواد سفت باشد روی نان میکادو حرکت نمی کند و اگر خیلی روان باشد نان میکادو وا می رود.
  3. حتما مواد باید ولرم باشد نه خیلی داغ نه خیلی سرد.
  4. اگر مواد حین کار کردن سرد شدن یکم روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.
  5. اگر دوست دارید ویفر شکلاتی داشته باشد ۲ ق غذا خوری از آرد کم کنید و همراه پودر قند پودر کاکائو خود را اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه