طرز تهیه به شکری خوشمزه و آسان جایگزین قند مرحله به مرحله

طرز تهیه به شکری

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و سالم است که می تواند جایگزین مناسب و سالمی برای قند باشد. شما می توانید به شکری را برای ایام عید تهیه کنید و بجای قند داخل قندان بگذارید تا از خواص خوب به نیز بهرمند شوید. شما با رسپی ذیل می توانید هر میوه ای را که دوست دارید به این صورت تهیه کنید. از خواص خوب به می توان به ضد التهاب، ضد آلرژی، لاغری، درمان زخم معده، آنتی اکسیدان، کاهش فشار خون و کلسترول اشاره کرد. امروز در پارسی دی به شکری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

به۳ عدد
شکر۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
جوهر لیمو۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۳ ق چای خوری

طرز تهیه به شکری پاستیلی

مرحله اول: آماده سازی به

ابتدا به ها را شسته و خوب تمیز کنید سپس پوست بگیرید و به را به اشکال دلخواه برش بزنید و داخل قابلمه بریزید. پوست به را نیز به همراه ۱ پیمانه آب روی جرارت بگذارید تا ۲۰ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم: پخت به

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آب پوست به را به همراه ۲ پیمانه آب روی به ها ریخته و قابلمه را روی حرارت بگذارید ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس اجازه دهید با حرارت کم به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد تا نرم شود سپس زیر قابلمه را خاموش کنید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید کمی خنک شود.

مرحله سوم: افزودن شکر

شکر و جوهر لیمو را بعد از خنک شدن به آن اضافه کنید و مجدد روی حرارت ملایم گذاشت و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر نیز بجوشد سپس در قابلمه را گذاشته و بمدت ۵ الی ۶ ساعت اجازه دهید تا در همین حالت بماند بهتر است یک شب بماند.

مرحله چهارم: افزودن وانیل به به شکری

مرحله ۵ دقیقه با حرارت ملایم جوشاندن و ۵ ساعت استراحت را دو بار انجام دهید تا به خوش رنگ شود در انتها وانیل را نیز افزوده و اجازه دهید تا بجوشد و شربت آن غلیظ شود (در این مرحله باید جوشیدن با در بسته قابلمه باشد).

مرحله پنجم: تهیه به شکری

بعد از غلیظ شدن شربت زیر حرارت را خاموش کنید و از صافی رد کنید سپس اجازه دهید تا داخل آبکش کمی آبش رفته و داخل سبد چیده و بمدت ۵ ساعت بگذارید در هوای آزاد بماند تا خشک شود سپس در ادامه داخل شکر بغلطانید و مجدد داخل سبد چیده و بگذارید چند روز در دمای محیط بماند تا خشک شود یا می توانید روی شوفاژ یا بخاری بگذارید تا زوددتر خشک شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه به شکری

  1. اگر همان موقع که از صافی رد می کنید داخل شکر بزنید به دلیل داشتن رطوبت شکر را به خودش جذب می کند باید کاملا خشک شده باشد.
  2. می توانید به جای داخل شکر زدن داخل پودر قند نیز بزنید ولی باید بگذارید تا کاملا به خشک شود.
  3. جوهر لیمو مانع شکرک شدن می شود.
  4. می توانید داخل پودر نارگیل نیر بزنید.
  5. به همین روش میوه های دیگر مانند کدو یا پرتقال را نیز می توانید تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه