طرز تهیه حلوا قندی ساده و مجلسی بدون زعفران قزوینی و کرمانی

طرز تهیه حلوا قندی

 

یکی از حلواهای بسیار خوشمزه می باشد که در استان قزوین و کرمان تهیه می شود و می توانید در تهیه این حلوا از زعفران استفاده کنید و یا به صورت ساده این حلوا را تهیه کنید و برای ماه مبارک رمضان یا نذری و یا حتی یک میان وعده ساده و پر انرژی آن را تهیه کنید. حلوا در واقع نوعی دسر و یا شیرینی ما ایرانی ها می باشد شما می توانید حلوا قندی را به صورت ساده و داخل دیس ریخته و تزئین کنید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی ریخته و به صورت طرحدار آن را تهیه کنید و یا می توانید از نان تارت یا نان قیفی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا قندی بدون زعفران را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
پودر قند۱/۲ پیمانه
کره۱/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
پودر زنجبیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا قندی بدون زعفران 

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید برای تهیه این حلوا آرد را تفت دهید ابتدا آرد را اندازه کنید سپس الک کنید و داخل تابه بریزید و با حرارت متوسط رو به کم شروع به تفت دادن آرد کنید تا کم کم بوی خامی آرد برطرف شود.

مرحله دوم: افزودن کره و روغن

بعد از ۱۰ دقیقه تفت دادن آرد آن را از تابه خارج و دو بار الک کنید سپس مجدد داخل تابه ریخته و به آن روغن مایع و کره نرم شده یا ذوب شده را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و با روغن خوب آرد را سرخ کنید دقت کنید زیاد نباید حلوا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن پودر قند

تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود در یک کاسه پودر قند و زنجبیل و پودر هل را با هم مخلوط کنید سپس به تابه اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید تا حلوا نرم شود و اگر حالت پودری دارد باید کاملا منسجم شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا قندی

حالا حلوا قندی خنک شده را داخل یک دیس پهن کنید و آن را با کاتر دلخواه بزنید و یا داخل قالب سیلیکونی ریخته و خوب فشرده کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس با پودر گل محمدی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا قندی

  1. به دلخواه می توانید در انتها کمی گلاب اضافه کنید.
  2. بعد از افزودن پودر قند طعم آن را تست کنید و اگر دوست داشتید شیرین تر باشد مقدار بیشتری پودر قند اضافه کنید.
  3. اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین استفاده کنید.
  4. آرد را زیاد تفت ندهید که بسوزد و رنگ آن خیلی تغییر کند همین که بوی خوش آرد در خانه پیچید آن را از روی حرارت بردارید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه