طرز تهیه حلوا شیر و عسل لطیف و نرم مخصوص ماسوره و قالب زدن با آرد گندم

طرز تهیه حلوا شیر و عسل

 

حلوا ها انواع مختلفی دارند و این بار قرار است از شیر و عسل برای تهیه این حلوا استفاده کنید که در نهایت باعث لطیف شدن و نرم شدن حلوا می شود و طعم بسیار خوبی نیز دارد. شما هرچقدر بیشتر مواد را تفت دهید رنگ حلوای شما تیره می شود و می توانید داخل دیس بریزید و با کمک شابلون طرح بزنید و یا می توانید داخل قالب های مختلف ریخته و به صورت تک نفره سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا شیر و عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی

 

مواد لازم

آرد گندم۱۵۰ گرم
شیر۱ پیمانه
 عسل۱ پیمانه معادل ۱۷۰ گرم
روغن۱۵۰ تا ۱۷۰ گرم بستگی به آرد دارد (می توانید نصف کره و روغن جامد و روغن مایع ترکیبی بریزید)
زعفران۱ الی
گلاب۱ ق غذا خوری
عرق هل۱/۲ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: تزیین حلوا با چاقو و خلال دندان

 

طرز تهیه حلوا شیر و عسل

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا شیر را در یک قابلمه ملایم بگذارید و حرارت را روشن کنید. اجازه دهید شیر گرم شود اما به نقطه جوش نرسد. سپس عسل را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس حرارت را خاموش کنید و زعفران و گلاب و عرق هل را اضافه کنید. مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید آرد را تفت دهید و برای این کار ابتدا باید آرد را الک کنید سپس آرد را در یک ماهیتابه تهیه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. تا زمانی که آرد تغییر رنگ دهد و خوشبو شود (حدود ۱۵-۲۰ دقیقه)، آرد را تفت دهید. آرد سنگک ترجیحا استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که حلوا با آرد سنگک سنگینتر خواهد شد.

مرحله سوم: افزودن روغن

آرد را دوباره الک کنید و سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید. خوب بزنید تا همه مواد ترکیب شوند. مرحله بعدی این است که مخلوط روغن و آرد را در حرارت ملایم و مداوم بزنید تا رنگ آن تغییر کند (حدود ۱۵ دقیقه). سپس حرارت را خاموش کرده و یک-دو دقیقه بعد، شیر و عسل را به دو مرحله به آن اضافه کرده و خوب بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا شیر و عسل

دوباره حرارت را روشن کنید، اما به ملایمی. مخلوط را به آهستگی بزنید تا حلوا کم کم خودش را جمع کند. زمانی که حلوا به صورت گهواره داخل تابه جمع شد باید حرارت را خاموش کرده و حلوا را درون یک قابلمه متوقف کنید. اگر حلوا به دیواره ها چسبیده است و خیلی سفت شده، می توانید کمی روغن مایع اضافه کنید تا مواد جذب آن کنند. حالا حلوا را داخل دیس مورد نظر بریزید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

 

فوت و فن های دستور پخت حلوا شیر و عسل

  1. مدت زمان نگهداری حلوا های که شیر دارند حداکثر ۳ روز می باشد و بهتر است در یخچال نگهداری کنید.
  2. مقدار روغن به آردی که استفاده می کنید دارد و حتما باید کم کم اضافه کنید تا زیاد حلوای شما چرب نشود.
  3. اگر از ترکیب کره و روغن جامد و مایع استفاده کنید حلوای شما نرم تر می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زنجبیلی قالبی

از
2
دیدگاه