طرز تهیه شربت گل محمدی خشک شده خوشرنگ و غلیظ

طرز تهیه شربت گل محمدی خشک

 

شربت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید با گل ها و میوه های مختلف شربت های متفاوت خانگی تهیه کنید که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای تابستان یکی از بهترین گزینه ها می باشد که می توانید به همراه یخ و آب خنک میل کنید تا خنک شوید و از خواص خوب آن گیاه یا میوه نیز استفاده کنید. شربت گل محمدی خشک یعنی شما می توانید با برگ گل محمدی خشک شده یک شربت تهیه کنید برای مواقعی که نیاز دارید یک شربت خوشمزه داشته باشید و برگ گل محمدی تازه در دسترس نیست زیرا برگ گل محمدی فقط در فصل بهار است و می توانید آن را خشک کنید و هر موقع دوست داشتید شربت گل محمدی تهیه کنید. گل محمدی بسیار آرامش بخش می باشد و برای بهبود اضطراب و استرس و بی خوابی موثر است و برای افرادی که ثپش قلب دارند و یا افسردگی شدید می توانید روزانه یک لیوان شربت گل محمدی میل کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت گل محمدی خشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گل محمدی۲ لیوان
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
جوهر لیمو۱ق چای خوری

طرز تهیه شربت گل محمدی خشک

مرحله اول: آماده سازی

برای درست کردن شربت گل محمدی با گل خشک باید برگ گل و آب را در یک قابلمه بریزید و درب قابلمه رو با دم‌ کنی بپوشانید. به این ترتیب عطر و طعم گل محمدی حفظ می شود. اجازه دهید گل محمدی و آب روی شعله ملایم گاز به حالت جوش برسه تا گل خشک رنگ خودش را به آب پس بده و رنگ آب قرمز رنگ شود.

مرحله دوم: قوام پیدا کردن شربت

محتویات قابلمه را آبکش کنید. نباید با ته قاشق یا دست گل‌ ها را فشار بدهید چون شربت بدرنگ و کدر می شود.  آب به دست اومده را در قابلمه بریزید و با شکر مخلوط کنید. به همون ترتیب صبر کنید تا شربت به قوام برسه و غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه شربت گل محمدی خشک

جوهر لیمو رو با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و به شربت اضافه کنید. چند جوش که خورد شربت رو خاموش کنید. می‌توانید شربت رو بعد از خنک شدن در شیشه درب‌ دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شربت گل محمدی

  1. به شربت گل محمدی موقع سرو میتونید مقداری تخم شربتی خیس کرده اضافه کنید.
  2. برای تهیه تخم شربتی می توانید مقداری تخم شربتی را کمی آب گرم خیس کنید تا پف کند.
  3. جوهر لیمو مانع شکرک زدن شربت می شود و می توانید بجای آن از آب لیموترش تازه استفاده کنید.
  4. رنگ طبیعی این شربت صورتی کمرنگه اگه مایل بودید چند قطره رنگ خوراکی بهش اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه