طرز تهیه شربت گل پنیرک کهکشانی و سه رنگ مجلسی با آبلیمو

طرز تهیه شربت گل پنیرک

 

یکی از انواع شربت ها می باشد که به راحتی تهیه می شود و به شما شربت های رنگی مختلفی می دهد. شربت گل پنیرک که امسال خیلی ترند شده و به دلیل رنگ و زیبایی خاص آن با انواع شربت ها مخلوط می شود و خود نیز می تواند به تنهایی یک شربت مقوی و پر خواص باشد. پنیرک گیاهی می باشد که در بیشتر خاک ها و زیستگاه ها یافت می شود و برگ ها در اول بهار برداشت می شود و گل ها در اواخر بهار. پنیرک طعم و مزه خاصی ندارد ولی خواص بی نظیر در گرما زدگی، سرما خوردگی، کاهش حرارت بدن، درمان سرفه و تنگی نفس می باشد. شربت گل پنیرک مجلسی را می توانید در طعم ها و رنگ های مختلف برای مهمانی و مجالس خود آماده کنید و یک شربت خنک و گوارا را در روزهای گرم تابستانی تهیه کنید. امروز در پارسی دی شربت گل پنیرک کهکشانی و سه رنگ مجلسی با آبلیمو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گل پنیرک۳ ق غذا خوری
آب سرد۱/۲ پیمانه
عرق بیدمشک، گلاب، بهارنارنج، شربت زعفرانبه مقدار دلخواه
تخم شربتی۶ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت گل پنیرک کهکشانی و سه رنگ با آبلیمو

مرحله اول: آماده سازی گل پنیرک

ابتدا برای تهیه این شربت باید گل پنیرک را بخیسانیم برای این کار گل پنیرک را به همراه آب سرد خیس کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند تا رنگ پس دهد حالا یک عصاره رنگی و غلیظ بدست آمده گل پنیرک را از صافی رد کنید و عصاره رنگی بدست آمده را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی تخم شربتی

تخم شربتی را به همراه با کمی اب ولرم بخیسانید تا تخم شربتی ها ژله ای و پف کنند بهتر است آب زیاد نریزید در حدی باشد که همه آب را به خودش جذب کند و آب اضافه نماند.

طرز تهیه شربت گل پنیرک با ابلیمو

مرحله سوم: تهیه شربت گل پنیرک آب کاربنی

برای تهیه این شربت به این رنگ داخل هر لیوان ۱ ق غذا خوری تخم شربتی خیس خورده بریزید و مقدار عصاره گل پنیرک را نسبت به شربت مورد نظر که می تواند گلاب یا زعفران یا انواع عرق ها باشد درست کنید تا رنگ آب کاربنی بدست بیاد.

مرحله چهارم: تهیه شربت گل پنیرک فیروزه ای یا کهکشانی

اگر دوست دارید شربت شما فیروزه ای شود باید نسبت عصاره گل پنیرک نسبت به شربت کمتر باشد و مانند روش بالا ابتدا تخم شربتی بعد عصاره و شربت را بریزید تا رنگ فیروزه ای خوش رنگ بدست بیاید.

مرحله پنجم: شربت گل پنیرک سبز

اگر دوست دارید شربت شما سبز رنگ شود مانند روش های قبلی تخم شربتی را بریزید و عصاره پنیرک بیشتری ریخته و با شربت زعفران مخلوط کنید تا شربت سبز رنگ شود.

مرحله ششم: شربت گل پنیرک صورتی

اگر دوست دارید شربت شما صورتی یا سرخابی شود عصاره پنیرک بیشتر و شربت و تخم شربتی را ریخته و در انتها کمی آب لیموترش بریزید و اگر دوست دارید کم رنگ تر باشد مقداری آب لیموترش را بیشتر بریزید.

فوت و فن های دستور تهیه شربت گل پنیرک رنگی

  1. می توانید از انواع شربت ها استفاده کنید برای مثال می توانید فقط از مخلوط آب و شکر جوشانده شده استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه خاکشیر نیز به مواد اضافه کنید.
  3. این شربت ها با رنگ طبیعی گل پنیرک تهیه شده است و بسیار پر خواص است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه