طرز تهیه بستنی زعفرانی خانگی ساده و خوش طعم و راحت بدون ثعلب

دستور تهیه بستنی زعفرانی

طرز تهیه بستنی زعفرانی

 

بستنی زعفرانی یکی از بستنی ها بسیار خوشمزه و خانگی می باشد و می توانید به راحتی در خانه این بستنی بدون ثعلب تهیه کنید. شما می توانید از قالب های سیلیکونی و یا یک لیوان یک بار مصرف تهیه کنید و در انتها لیوان را قیچی کنید و سرو کنید. تهیه بستنی در خانه کار بسیار لذت بخش و ساده ای می باشد و که شما می توانید آن را در طعم های مختلف در فصل تابستان و بهار برای مهمانی و کودکان خود تهیه کنید زیرا بسیار سالم تر می باشد و به دلیل استفاده نکردن از مواد نگهدارنده سالم نیز می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی زعفرانی بدون ثعلب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی زعفرانی خانگی

  • شیر ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ سوپ خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران غلیظ ۳ ق غذا خوری
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرمی
  • شکلات سفید ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • خلال پسته به مقدار لازم

طرز تهیه بستنی زعفرانی بدون ثعلب

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شیر و شکر و نشاسته ذرت را باهم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم روی حرارت ملایم هم بزنید و تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و کم کم به غلظت فرنی برسد و شروع به غلیظ شدن کند. زعفران را بسابید  و با کمی یخ دم کنید تا خوش رنگ شود.

مرحله دوم: افزودن گلاب

وقتی مواد غلیظ شد باید گلاب و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا زعفران رنگ باز کند و در ادامه خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید. اگر بعد از اضافه کردن خامه احساس کردید رنگ بستنی روشن باقی ماند می توانید مجدد کمی زعفران دم کرده اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن به قالب

در ادامه قابلمه را از روی حرارت بردارید و داخل قالب بستنی چوب قرار دهید و یا می توانید داخل یک لیوان یک بار مصرف چوب قرار دهید و با مواد بستنی قالب ها را پر کنید و قالب را چند بار به سطح بکوبید و برای ۱۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بکگیرد و سفت شود.

مرحله چهارم: تهیه بستنی با قالب و بدون قالب

در ادامه شکلات سفید را بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید و ذوب کنید و به آن روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات بن ماری شود. پسته خرد شده را به شکلات بن ماری شده اضافه کنید و بستنی را از قالب خارج کنید و اگر در لیوان یکبار مصرف استفاده کردید باید قالب را با قیچی را پاره کنید. حالا بستنی را داخل شکلات بزنید و صبر کنید. چون بستنی خنک است سریع شکلات خودش را می گیرد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی زعفرانی با قالب پلاستیکی بدون ثعلب

  1. می توانید از شکلات تخته ای تیره نیز استفاده کنید.
  2. بستنی بدون افزودن شکلات نیز خوشمزه می باشد.
  3. خامه باید هم دمای محیط باشد.
  4. از نشاسته گل بجای نشاسته ذرت نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بستنی زعفرانی خانگی ساده و خوش طعم و راحت بدون ثعلب
4.8 (96%) 5 votes