طرز تهیه پای آناناس خانگی ساده و خوشمزه به سبک قنادی در فر

طرز تهیه پای آناناس

 

یکی از پر طرفدارترین پای ها در دنیا می باشد که با میوه آناناس و یک کرم فوق العاده تهیه می شود. اما پای آناناس از یک لایه خمیر که با کره تهیه شده و یک لایه کرم آناناسی و میوه آناناس شکل می گیرد و شما برای تهیه این پای به یک قالب مخصوص پای با قطر دلخواه لازم دارید می توانید پای را در قالب های کوچک تر تهیه کنید و یا در یک قالب بزرگ. پای و تارت در یک ریشه هستند ولی از نطر قدمت پای قدیمی تر است و تارت حدود ۲۰۰ سال بعدتر از پای شکل گرفته است و پای برای همه قشر جامعه بوده ولی تارت چون پر هزینه بوده در همه ایام تهیه نمی شده بلکه بیشتر در مهمانی ها پخته می شده است. امروز در پارسی دی پای آناناس خانگی ساده و خوشمزه به سبک قنادی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳ پیمانه
کره سرد۱۶۰ گرم
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق غذا خوری
آب یخ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد برای رومال

مواد لازم برای تهیه کرم آناناس

شیر۱ پیمانه
شیر نارگیل۱ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۵ عدد
کره۲۰ گرم
اسلایس آناناسبه مقدار لازم

طرز تهیه پای آناناس خانگی خوشمزه به سبک قنادی

مرحله اول: تهیه کراست خمیر

برای تهیه خمیر پای می توانید از میکسر یا غذاساز استفاده کنید زیرا سرد بودن خمیر یکی از نکات مهم خمیر پای است و اگر از دست استفاده می کنید با لیسک مواد را هم بزنید برای شروع داخل یک کاسه یا میکسر آرد را به همراه شکر و نمک ریخته و مخلوط کنید سپس کره سرد یخچالی را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با چنگال خوب کره را به خورد آرد بدهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شود و شبیه خرده نان شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر پای

حالا در ادامه آب یخ را کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که یک خمیر بدست بیاد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود اگر از غذاساز استفاده کنید چون دست به خمیر نخورده و گرما را به آن منتقل نکرده می توانید از همان موقع کار تهیه پای را شروع کنید و نیازی به استراحت نیست.

مرحله سوم: پخت اولیه پای آناناس

حالا خمیر را بعد از استراحت روی سطح آردپاشی باز کنید سپس بیشتر خمیر را داخل قالب انداخته و اضافه های اطراف را برش بزنید و مابقی خمیر را می توانید مانند تصویر بافت بزنید و دور قالب زده و با زرده زده شده رومال کنید داخل قالب که خمیر است را با چنگال سوراخ ایجاد کنید و کاغذ روغنی انداخته و حبوبات بریزید تا در حین پخت پف نکند سپس پای را برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ در فر قرار دهید تا پخته شود سپس از فر خارج و حبوبات را بردارید و مجدد رومال کنید سپس برای ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار داده تا پخته شود قالب را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه کرم

شیر و شیر نارگیل و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم اطرافش بجوشد و بعد زرده ها و نشاسته ذرت رو مخلوط کرده از شیر گرم یک پیمانه روی زرده ها ریخته مرتب هم بزنید بعد مخلوط زرده ها را به شیر روی‌ حرارت اضافه کرده و چند دقیقه روی حرارت نگه دارید تا کمی غلیظ شود، بعد از حرارت برداشته و کره را اضافه کرده و کرم را به ظرف دیگر منتقل کنید تا خنک شود.

مرحله پنجم: تهیه پای آناناس

حالا کف خمیر چند اسلایس آناناس قرار دهید و روی آن کرم آناناسی تهیه شده را بریزید و صاف کنید و مجدد از میوه آناناس روی کرم قرار دهید و بعد قالب را چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه پای آناناس ساده 

  1. کرم را بعد از آماده شدن با سلفون بپوشانید تا رویه نبندد.
  2. میزان آب خور خمیرها با هم متفاوت است و آب را نباید یکباره اضافه کنید زیرا نوع آردها متفاوت است و ممکن است کمتر یا بیشتر مصرف شود.
  3. می توانید برای اسلایس آناناس از کمپوت استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه