طرز تهیه پای هلو ساده، خوشمزه و مجلسی با شیر مرحله به مرحله

طرز تهیه پای هلو

 

یکی از انواع پای می باشد که در تابستان همزمان با رسیدن هلو تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. پای ها از لایه خمیر و میوه خرد شده و مجدد کمی خمیر تهیه می شوند و گزینه خوبی برای مهمانی و پذیرایی هستند. شما می توانید با انواع قالب های پای در هر سایزی که دوست دارید این پای را تهیه کنید و به دلخواه تزئین کنید. بهتر است از هلوهای رسیده و تازه استفاده کنید. امروز در پارسی دی پای هلو خوشمزه با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آرد۲۵۰ گرم
کره سرد۱۱۵ گرم
شیر۸۰ میلی لیتر
نمک۱ پینچ
شکر آسیاب شده۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

هلو۴ عدد
شکر۳ ق غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
آب لیموترش۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه پای هلو ساده و خوشمزه با شیر

مرحله اول: تهیه خمیر پای

ابتدا کره سرد یخچال را با آرد الک شده داخل غذاساز یا کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید وانیل را اضافه کنید تا دانه آرد درشت تر شود و به اصطلاح کره به خورد آرد برود در ادامه شکر آسیاب شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر پای

حالا باید شیر را اضافه کنید بسته به نوع آرد مصرفی ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد مصرف شود پس حتما کم کم بریزید تا خمیر جمع شود برای جمع کردن خمیر دستکش انداخته و با نوک انگشت کمی خمیر را جمع کنید و اصلا نباید ورز دهید وگرنه در انتها خمیر سفت می شود خمیر را داخل نایلون گذاشته و برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود اگر از غذاساز استفاده می کنید خمیر سرد باقی می ماند و نیازی نیست استراحت کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

هلو ها را خوب بشورید و آن از وسط به دو نیم کنید و هسته هلو را خارج کرده و برش های منظم بزنید برش ها نباید نه خیلی نازک باشد و نه خیلی ضخیم بعد داخل کاسه ریخته و به آن شکر و آب لیموترش و وانیل و نشاسته ذرت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت پای هلو

خمیر را از یخچال خارج کنید و با وردنه پهن کرده و در قالب مورد نظر اندازه کنید و اضافه های اطراف را برش بزنید و مواد هلو را داخل پای ریخته و مابقی خمیر را قالب گل یا قلب بزنید و روی خمیر قرار دهید و به دلخواه با زرده زده شده یا زعفران رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پای طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای هلو

  1. می توانید از فر برقی و توستر و سولاردم استفاده کنید ولی دقت کنید دما را روی ۱۶۵ درجه تنظیم کنید.
  2. اگر نیاز بود خمیر را با نوک انگشت ورز دهید.
  3. اگر قالب مخصوص ندارید می توانید از هر نوع ظرفی برای تهیه این پای استفاده کنید.
  4. شکر را حتما آسیاب کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پای هلو ساده، خوشمزه و مجلسی با شیر مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes