طرز تهیه قطاب آناناس خانگی و مجلسی و نرم و خوشمزه با فر و بدون فر مانند قنادی ها

دستور پخت قطاب آناناس

قطاب آناناس

 

قطاب آناناس یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی با کمپوت آناناس و چند قلم مواد در خانه تهیه کنید. شما می توانید این شیرینی را همانند دیگر شیرینی ها با فر و بدون فر در تابه دو طرفه یا تابه معمولی پخت کنید. شما می توانید این شیرینی را برای مناسبت های مختلف مانند دورهمی ها یا عید نوروز یا شب نشینی های خود تهیه کنید. بافت این شیرینی بی نظیر می باشد و اگر تمام مراحل را به دقت انجام دهید در انتها یک شیرینی با کیفیت خواهید داشت. آناناس یکی از میوه های بسیار محبوب و پر خاصیت می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه قطاب آناناس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قطاب آناناس کره ای

  • کره ۹۰ گرم
  • پودر قند ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

  • آناناس ۱ بسته (۳ حلقه)
  • پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
  • پودر قند ۱/۳ پیمانه
  • اسانس آناناس ۲ یا ۳ قطره به دلخواه

طرز تهیه قطاب آناناس خوشمزه و نرم و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوند و کره نرم شود. سپس مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. برای پخت بدون فر یک تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را به همراه شکر مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. سپس تخم مرغ و و وانیل را اضافه کنید و ۱ دقیقه در مخلوط شدن مواد هم بزنید. آرد را الک کنید را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید خمیر نرم و لطیفی بدست بیاورید که اصلا به دست نچسبد و بتوانید به راحتی به آن شکل دهید. خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید و وردنه کشی کنید و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید. برای مواد میانی نیز باید آناناس را پوره کنید تا له شود و بعد آب آناناس را بگیرید و به آن پودر قند و پودر نارگیل و به دلخواه اسانس را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خمیری شود.

مرحله چهارم:  پخت قطاب آناناس

خمیر را بین دو نایلون باز کنید و با کمک یک کاتر گرد لبه دار خمیر را برش بزنید و باید از مواد داخل ان قرار دهید و تا بزنید به طوری که مواد میانی دیده شود و در آخر باید روی شیرینی ها را با زعفران و زرده رومال کنید و به دلخواه پودر پسته بزنید. سپس در سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه بگذارید تا در فر پخته شود و برای پخت بدون فر باید یک پایه یا الک داخل قابلمه قرار دهید و شیرینی ها را روی یک سینی گرد بگذارید روی پایه بگذارید و برای ۲۰ ایل ۲۵ دقیقه بگذارید با درب بسته پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قطاب آناناس خیلی خوشمزه و راحت و ساده با فر و بدون فر

  1. روی درب قابلمه حتما دمکنی قرار دهید.
  2. از کاغذ روغنی استفاده کنید و اصلا درب قابلمه را باز نکنید.
  3. اگر مواد میانی کمی سفت شده می توانید مقداری از آب آناناس اضافه کنیدو اگر شل شدن پودر نارگیل افزوده.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه