خواص آناناس برای سرماخوردگی و پوست

خاصیت های آناناس برای سرماخوردگی و سلامت پوست

خواص آناناس

آناناس چه خواصی دارد؟

اگر می خواهید از ناراحتی ها و رنج ها رهایی پیدا کنید و بیماری هایتان را درمان کنید و به دنبال یک راه حل اساسی و بدون عوارض هستید بدون آنکه داروهای شیمیایی مصرف کنید ما به شما آناناس را پیشنهاد می کنیم.

خواص بی نظیر آناناس باعث سلامت بدن خواهد شد. اگر می خواهید در مورد خواص این میوه بیشتر بدانید به شما سفارش می کنیم حتما با ما همراه باشید.

این میوه به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین آ و ویتامین سی، فیبر، پتاسیم، فسفر، کلسیم و البته انواع آنتی اکسیدان ها به عنوان پادشاه میوه ها می باشد و دارای خواص و مزایای زیادی است.

التیام زخم ها با خوردن آناناس

بروملین موجود در این میوه باعث التیام زخم ها می شود زیرا باعث می شود تا جریان خون زیاد شده و به راحتی مواد مغذی به زخم ها برسد. زمانی که جراحت برداشته اید حتما آناناس بخورید.

پیشگیری و مقابله با سرطان

بروملین موجود در این میوه به بدن انسان کمک می کند تا در برابر سلول های سرطانی مقاومت کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان آمریکایی این ترکیب گیاهی به بدن کمک می کند تا با شناسایی سلول های سرطانی با آنها مقابله کند. آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت مبارزه با سلول های سرطانی را می دهد.

میوه آناناس یک ضد التهاب طبیعی

آنزیم بروملین موجود در ساقه آناناس یک ضدالتهاب قوی و طبیعی محسوب می شود. بدن انسان به راحتی می تواند این آنزیم را جذب و وارد خون کند. این آنزیم باعث تنظیم فعل و انفعالات شیمیایی در بدن انسان می شود. در واقع این آنزیم باعث جلوگیری از بروز التهاب در بدن می شود.

خیلی از افراد از بیماری آرتروز شکایت دارند آنزیم بروملین موجود در این میوه خاصیت ضدالتهابی دارد و برای همین ورم را کاهش داده و گرما و قرمزی موضعی را کم می کند و دردهای ناشی از آرتروز را تسکین می دهد.

آناناس یک تنظیم کننده فشار خون

میوه آناناس سرشار از پتاسیم است.

خوردن آناناس در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند میزان فشار خون را تنظیم می کند. دلیل این امر آن است که پتاسیم این خوراکی تاثیر مستقیمی بر روی بهبود فعالیت پمپ سدیم–پتاسیم دارد.

کسانی که هر روز آناناس مصرف می کنند خطر بالا رفتن فشار خون به میزان بیست درصد کاهش پیدا می کند. این میوه برای کسانی که فشار خون دارند بسیار ضروری است.

آناناس موثر برای کاهش وزن

میوه آناناس حاوی فیبر است بنابراین برای پر شدن حجم معده و ایجاد احساس سیری موثر است. شما می توانید با خوردن آناناس بر وزن خود کنترل داشته و عملکرد دستگاه گوارش خود را تنظیم کنید.

قند خون را به صورت طبیعی کنترل کرده و باعث کاهش وزن می شود.

حفظ سلامت قلب با آناناس

اگر قلب انسان سالم نباشد چگونه می تواند به زندگی خود به صورت راحت ادامه دهد؟ آناناس میوه ی عالی برای حفظ سلامت قلب است.

این میوه برای همه بیماری ها راه حلی دارد، آنتی اکسیدان های قدرتمندی که در این میوه وجود دارد به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک کرده و در نتیجه از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

فابرین نام نوعی پروتئین است که باعث روند انعقاد خون می شود. این ترکیب در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث به وجود آمدن لخته های خونی شود.

بروملین قادر است این پروتئین بد را در جریان خود روان سازد. خون در این هنگام به تمامی بخش های بدن سرایت می کند و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می کند.

خیلی از افراد این میوه را برابر با آسپرین می دانند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با آناناس

شما با خوردن یک وعده آناناس در طول روز ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن خود را به ویتامین سی تامین می کنید. به همین دلیل این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است. چون دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد.

ویتامین سی برای تقویت بدن و دستگاه ایمنی موثر است. مصرف ویتامین سی در بدن باعث بهبود عملکرد گلبول های سفید خون شده، علاوه بر موارد گفته شده این میوه دارای آنتی اکسیدان زیادی می باشد که در مقابل رادیکال های آزاد بسیار موثر است. رادیکال های آزاد سوخت و ساز سلولی بدن را با مشکل مواجه می کنند. سلول های سالم را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در آناناس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. پس بهتر است این میوه عالی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

درمان سینوزیت و برونشیت با مصرف میوه آناناس

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن می شود. کسانی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده اند حدود ۸۵ درصد راحت تر از شر بیماری های تنفسی راحت شده اند.

آناناس و کمک به سلامت کلیه ها

افرادی که مشکلات کلیوی دارند می توانند بدون نگرانی آناناس میل کنند، این میوه از انباشته شدن پتاسیم در کلیه جلوگیری می کند.

کمک به هضم غذا

بیماری های معده مانند نفخ معده، درد های شکمی، اسپاسم و گرفتگی عضلات باعث می شود تا دچار بیماری شده و هضم غذای درستی نداشته باشید. آناناس برای هضم غذا بسیار مناسب است. آناناس رسیده اسید معده و نفخ را کاهش می دهد.

کنترل حساسیت

بتاکاروتن می تواند در میوه های مختلفی نظیر آناناس وجود داشته باشد، آنتی اکسیدان ها باعث کنترل حساسیت می شود. فصل بهار فصل اوج حساسیت فصلی محسوب می شود که شما می توانید با مصرف چند حلقه آناناس باعث کنترل نشانه های حساسیت شوید.

درمان مشکلات گوارشی

کسانی که بیماری های گوارشی دارند و دچار گاز معده می شوند می توانند بر روی این میوه حساب باز کنند. اگر دچار تغذیه مناسب هستید و از مشکلات گوارشی رنج می برید احتمالا بدن شما به میزان لازم آنزیم های گوارشی ترشح نمی کند. بروملین باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش شما شده و به بدن کمک می کند تا به خوبی مواد غذایی را تجزیه کند.

انرژی بخش

شما می توانید انرژی روزانه خود را توسط آب آناناس تهیه کنید و می توانید آب این میوه را صبح زود میل کنید تا روز خود را با نشاط آغاز کنید.

ترکیبات موجود در این میوه باعث می شود تا شما سرحال باشید. این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شده و مصرف منظم آن باعث دور شدن بیماری ها از شما می شود.

خواص آناناس برای رفع گلو درد و سرفه

شما می توانید از ترکیب آب آناناس با نمک و فلفل سیاه به همراه عسل بیماری گلو درد و سرفه را درمان کنید. این نوشیدنی به نسبت سرفه در آرام کردن سرفه و گلودرد موثر است. آناناس حاوی بروملین است که برای بدن بسیار مفید است.

تسکین درد آرتریت

میوه آناناس قادر است که درد آتریت را کاهش دهد. بروملین هم خانواده داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی محسوب می شود که برای بیماران آرتریت تجویز می شود. بیشترین مقدار بروملین موجود در آناناس در ساقه آن می باشد. بروملین به صورت قرص نیز موجود است که در داروخانه ها وجود دارد.

مبارزه با رادیکال‌های آزاد

این میوه غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها بدن ما را از بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی، آرتروز، سرطان های مختلف محافظت می کند.

اگر به دنبال فرار از اختلالات هستید آناناس را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

جلوگیری از سرماخوردگی با اناناس

فین فین کردن و عطسه باعث می شود تا انسان بی حال شده و از فعالیت های روزانه باز بماند. این میوه فوق العاده میزان فراوانی ویتامین سی و بروملائین دارد که با عفونت های میکروبی مبارزه می کند. خوردن آناناس به همراه دارو باعث درمان سرماخوردگی می شود.

استحکام استخوان ها

این میوه را حتما به رژیم خود اضافه کنید چرا که به سرعت باعث تقویت استخوان ها می شود.

منگنز موجود در این میوه به تقویت استخوان ها و بافت های بدن کمک می کند.

این میوه حاوی مواد معدنی نیز می باشد.

باعث سلامت لثه ها

خوردن میوه آناناس می تواند باعث تقویت لثه ها شود و دندان های شما را سالم و قوی نگه دارد.

پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا

دژنراسیون ماکولا اختلالی است که سبب می شود که بزرگسالان بینایی خود را از دست بدهند. بتاکاروتن موجود در آناناس باعث تقویت قوه بینایی می شود.

جلوگیری از آترواسکلروز

رادیکال های آزاد باعث ایجاد آترواسکلروز می شود اما آنتی اکسیدان های موجود در این میوه به راحتی از این مشکل جلوگیری می کند.

به فرآیند هضم کمک می کند

آناناس یک میوه ی عالی برای هضم غذا می باشد چون سرشار از بروملائین، ویتامین سی و فیبر غذایی است که فرآیند هضم را بهبود می بخشد.

درمان زکام

اسم این بیماری کمی عجیب به نظر می رسد. این بیماری اختلالی است که در آن غشاء مخاطی در یکی از راه های تنفسی ملتهب می شود. خوردن آناناس می تواند از بروز اختلال ذکر شده جلوگیری کند.

دفع کرم روده

آناناس حاوی آنزیم های گوارشی می باشد، بنابراین رژیم غذایی حاوی آناناس باعث می شود تا برخی انگل های روده ای از روده بین روند.

رفع حالت تهوع

شما می توانید برای ماه های اول بارداری که تهوع زیاد است آب آناناس مصرف کنید که حالت تهوع صبحگاهی را از بین می برد.

داروی موثر برای از بین بردن آکنه

ویتامین سی موجود در آناناس باعث می شود که آکنه و سایر بیماری های التهابی از بین رود. بروملائین آنزیم های ضدالتهابی محسوب شده که باعث افزایش قدرت درمانی ویتامین سی می شود.

رفع ترک های روی پاها

ترک پا یکی از مشکلات شایعی است که سبب شده می شود تا به کرم های تجاری روی بیاورید. آناناس ارزان ترین و راحت ترین راه برای درمان ترک پا می باشد. شما می توانید از این میوه برای درمان ترک پا استفاده کنید. آناناس مشکل پوسته پوسته شدن پاها را درمان کرده و باعث می شود تا شما دارای پوست نرم و زیبا و صاف باشید.

تقویت ناخن ها

ناخن های خشک و شکننده دارید؟ ویتامین آ و ب موجود در این میوه باعث می شود تا ناخن های شما تقویت شود. شما می توانید به جای لوسین های نرم کننده ی ناخن از آب آناناس استفاده کنید.

درخشان کننده پوست

پوست خشک و کدر دارید؟ گرمای هوا می تواند این شرایط را بدتر کند. شما می توانید از این میوه برای داشتن پوست درخشان استفاده کنید.

درمان ترک لب ها

لب های نرم و لطیف می خواهید؟ آناناس مانند روغن نارگیل عمل کرده و باعث مرطوب کنندگی و تغذیه پوست می شود.

جلوگیری از ریزش مو

ویتامین سی موجود در این میوه باعث جلوگیری از ریزش مو می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی و قدرتمند محسوب شده که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. آناناس منبع غنی از ویتامین محلول در آب است. گوشت این میوه را بخورید یا آن را آب بگیرید.

درمان اختلالات و التهاب پوست سر

آناناس برای درمان خارش سر و التهابات پوست موثر است. آناناس باعث تسکین فوری اختلالات می شود. بروملائین یک آنزیم ضد اکسیداتیو است که قدرت ضد التهابی دارد.