طرز تهیه رانی هلو خانگی ساده و خوشمزه با ماندگاری بالا

طرز تهیه رانی هلو

 

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها و محبوب ترین ها می باشد این نوشیدنی در سراسر دنیا محبوب است و حدود ۳۰ سال پیش در عربستان راه اندازی شد. آن ها آب میوه ها را تهیه کردند که تکه های میوه داخل آن شناور است. در آن زمان رانی فروش فوق العاده را در خاورمیانه و آفریقا و اروپا کسب کرد. این نوشیدنی در ۵۶ کشور تولید و درآمد فروش آن بالاتر از ۶۰۰ میلیون دلار شد. این نوشیدنی که بسیار مورد توجه نسل جوان قرار گرفت در طعم ها و مزه های مختلف و با میوه های گوناگون به بازار عرضه شده که خوشمزه ترین آن رانی هلو می باشد. اما امروزه که قیمت این نوشیدنی ها بالا رفته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ولی شما در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن هلوهای خوشمزه تازه می توانید به راحتی این نوشیدنی خوشمزه را در منزل تهیه کنید و مطمئن باشید مانند نمونه های آماده می شود حتی شاید بهتر و سالم تر زیرا مواد افزودنی ندارد و همچنین از رنگ خوراکی برای این نوشیدنی استفاده نمی شود. این نوشیدنی خوشمزه را حتما در فصل تابستان برای خود و خانواده تهیه کنید. امروز در پارسی دی رانی هلو با ماندگاری بالا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هلو۵۰۰ گرم
آب۴ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
آب لیمو ترش۲ ق غذا خوری

طرز تهیه رانی هلو در منزل با ماندگاری بالا

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا هلو ها را خوب بشورید سپس پوست هلو را با چاقو خیلی نازک بگیرید سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید سپس هلو ها را به قطعات ریزتر خرد کنید.

مرحله دوم: جوشاندن هلو

آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و کمی هم بزنید تا شکر حل شود سپس حرارت را روشن کنید و بگذارید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد هلو های خرد شده را داخل شربت در حال جوش بریزید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه هلو ها پخته و نرم شوند.

مرحله سوم: افزودن آب لیمو

با قاشق هلوها را تست کنید که پخته شده باشد. شاید بیشتر یا کمتر از ۱۵ دقیقه زمان بخواهد پس حتما چک کنید سپس آب لیمو را اضافه کنید و بعد ۱ از دقیقه از روی حرارت بردارید و مقداری از هلو ها را جدا کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه رانی هلو خانگی

در ادامه پس از سرد شدن تکه های هلو آن را داخل میکسر یا مخلوط کن ریخته و چند پالس بزنید نه بیشتر و اجازه دهید تیکه های هلو زیر دندان احساس شود سپس مابقی هلو ها را که در مرحله قبل برداشتید داخل آب هلو ریخته و برای ۴۵ الی ۶۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا تگرگی و خنک شود سپس داخل لیوان سرو ریخته و خنک بنوشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه رانی هلو و شلیل خانگی

  1. اگر رانی خیلی غلیظ بود کمی آب و یخ اضافه کنید.
  2. اگر دوست ندارید تگرگی شود و داخل فریزر قرار دهید چند قطعه یخ داخلش ریخته تا هم رقیق و هم خنک شود.
  3. آب لیمو باعث می شود رنگ هلو بعد از پخت و میکس شدن بر نگردد.
  4. می توانید رانی هلو را با شلیل نیز ترکیبی تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رانی هلو خانگی ساده و خوشمزه با ماندگاری بالا
3.1 (62%) 20 votes