طرز تهیه پاپسیکل یا پاپسیکلز شکلاتی با قالب مناسب برای ولنتاین

طرز تهیه پاپسیکل

 

پاپسکیلز در واقع یک نوع بستنی یخی می باشد ولی آیتم امروز ما راجب تلفیق بستنی با شکلات و کیک است که برای هدیه و روزهای خاص مانند ولنتاین و یا سالگردو ازدواج و یا هدیه تولد استفاده می شود. برای تهیه پاپسیکل شما باید یک قالب سیلیکونی بستنی را از لوازم قنادی های تهیه کنید این قالب برای شما بسیار کاربردی می تواند باشد می توانید انواع بستنی یخی را به راحتی داخل این قالب استفاده کنید قدم بعدی برای تهیه پاپسیکل تهیه شکلات رنگی می باشد که به دلخواه می توانید در هر رنگی که دوست دارید تهیه کنید و قدم آخر تهیه کیک شکلاتی که برای سهلوت در کار می توانید از کیک های بسته بندی استفاده کنید. امروز در پارسی دی پاپسیکل شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید و پاپسیکل را تهیه کنید و به عزیزانتون هدیه دهید.

مواد لازم

کیک کاکائویی۲۰۰ گرم
خامه۱۰۰ گرم
شکلات رنگی به دلخواه۲ بسته
چوب بستنیبه مقدار لازم
قالب بستنی۱ عدد

طرز تهیه پاپسیکل

مرحله اول : تهیه خمیر شکلاتی

ابتدا کیک کاکائویی را با دست پودر کنید سپس به آن خامه اضافه می کنیم و خوب مخلوط کنید کیک باید به شکل خمیر در بیاد می توانید به دلخواه کمی شکلات قهوه ای ذوب کنید و اضافه کنید باید در نهایت یک خمیر نرم و لطیفی داشته باشید.

مرحله دوم : تهیه شکلات رنگی

سپس شکلات های مورد نظر را بن ماری کنید بدین صورت که شکلات را با چاقو خرد کنید و داخل کاسه ریخته و بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا ذوب شود و یا می توانید روی بخار آب قرار دهید و ذوب کنید. شکلات را داخل قالب بستنی ریخته و خوب همه جای قالب را با شکلات کاور کنید و دور قالب را تمیز کنید و چوب های بستنی را از طریق سوراخ زیر قالب وارد کنید و بمدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس قالب را خارج کنید و بعد چوب بستنی را خارج کنید و مجدد شکلات داخل قالب بریزید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خوب شکلات سفت و بسته شود.

مرحله سوم : افزودن کیک شکلاتی

از مایه خمیر شکلاتی با کمک قاشق داخل قالب ریخته و روی چوب بستنی را وارد کنید و روی کیک را کاملا صاف کنید سپس مجدد شکلات روی کیک ریخته و با کاردک صاف کنید و دور قالب را تمیز کنید و برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات بسته شود و مجدد این مرحله را تکرار کنید و قالب را داخل یخچال گذاشته.

مرحله چهارم : تزئین پاپسیکل

وقتی شکلات کاملا سفت شد آن را به آرامی از قالب خارج کنید و روی پاپسیکال شکلات آب شده ریخته و با ترافل و نگین های تزئین و یا قالب حروف تزئین کنید و داخل باکس کادو قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تهیه پاپسیکل

  1. می توانید داخل کیک از موز و یا مغزیجات استفاده کنید.
  2. اگر نیاز بود مقدار خامه را بیشتر بریزید تا کیک خمیری شکل شود.
  3. قالب را با مواد کیک پر نکنید بگذارید کمی سرش خالی باشد تا جا برای شکلات لایه آخر باشد.
  4. بجای کیک از ویفر نیز می توانید استفاده کنید.
  5. اگر حس می کنید شکلات به قالب می چسبد برای اطمینان خاطر قالب را با روغن چرب کنید.
  6. چوب بستنی را حتما قبل از قرار دادن در یخچال قرار دهید چون بعد از بسته شدن شکلات نمی توانید چوب را بزنید و شکلات می شکند.

ویدیو طرز تهیه پاپسیکل

همچنین ببینید 

از
17
دیدگاه

  • شهین ۳ سال پیش

    سلام.دستورپاپسیکل که شما گذاشتین،واو ننداز داخل یکی از پیج های آشپزی در اینستاگرام گذاشته شده بدون اینکه اسمی از سایت آورده بشه.در واقع از سایت شما کپی کردن

    پاسخ
  • مرضیه ۲ سال پیش

    ماندگاری این پاپسیکل ها چ مدته؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      ماندگاری بالایی نداره نهایت 3 روز چون مواد افزودنی ندارد.

      پاسخ
  • تمنا ۷ ماه پیش

    عالی فقط این ورق طلا آخری که زدید چطوری بهش چسبید دوست عزیز

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۷ ماه پیش

      ورقه طلا خوراکی تو لوازم قنادی موجوده

      پاسخ