طرز تهیه رانی زردآلو خانگی خوشمزه و آسان با ماندگاری بالا

طرز تهیه رانی زرد آلو

 

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی می باشد که می توانید در تابستان تهیه کنید زیرا زردآلو زمان زیادی در یخچال نمی ماند و نهایت شما تا ۲ هفته بتوانید این میوه خوشمزه و مفید را داشته باشید پس بهترین راه نگهداری کمپوت یا مربا و یا همین رانی زردآلو را به راحتی تهیه کنید و مطمئن باشید بچه ها بشدت عاشق این طعم و مزه خواهند شد. این میوه تابستانی بیشتر در ییلاق رشد می کند و ارزش غذایی زیادی دارد زیرا حاوی قند طبیعی می باشد و فیبر موجود در زردآلو برای هضم و گوارش معده بسیار مناسب است و باعث می شود یبوست و نفخ معده درمان شود. امروز در پارسی دی رانی زردآلو با ماندگاری بالا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زردآلو۵ عدد
شکر۵ ق غذا خوری
آب۲ پیمانه
رنگ خوراکی زرددر صورت دلخواه

طرز تهیه رانی زردآلو خانگی با ماندگاری بالا

مرحله اول: آماده سازی زردآلو

ابتدا زردآلوها را خوب بشورید و از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا کنید سپس به قطعات ریز خرد کنید و کنار بگذارید شما می توانید مقدار را دو برابر کنید تا نوشیدنی بیشتری تهیه کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و زردآلو خرد شده را به همراه کمی رنگ خوراکی زرد اضافه کنید و بسته به سفتی و شلی زردآلو ها بگذارید روی حرارت باشد شما می توانید بجای رنگ خوراکی از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید.

مرحله سوم: میکس کردن

وقتی مواد روی حرارت است مدام کف روی آن را بگیرید تا انتها کیفیت خوبی داشته باشد قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد از خنک شدن داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا کاملا میکس و پوره شود البته می توانید در همان قابلمه با کمک گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید.

مرحله چهارم: تهیه رانی زردآلو

حالا رانی زردآلو ما آماده شده غلظت شل و سفت بودن رانی بسته به سلیقه شما دارد می توانید با کم و زیاد کردن مقدار آب غلظت را بالا و پایین ببرید سپس در ادامه رانی را داخل لیوان سرو ریخته و به همراه یخ خنک میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه رانی زردآلو

  1. بسته به شیرینی زردآلو ها می توانید مقدار شکر را کم و زیاد کنید.
  2. بهتر است از چند عدد هلو را ریز خرد کنید و داخل لیوان های سرو بریزید.
  3. می توانید برای تعادل در مزه ها نوک ق چای خوری آب لیموترش نیز اضافه کنید.
  4. بهتر است رانی زردآلو را در فریزر بگذارید تا حالت تگری شود.
  5. این رانی تا ۲ روز نهایت در یخچال ماندگاری دارد ولی می توانید در شیشه ریخته و در فریزر قرار دهید و نگهداری کنید ولی قبل از مصرف ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رانی زردآلو خانگی خوشمزه و آسان با ماندگاری بالا
3 (60%) 7 votes