خواص نمک صورتی هیمالیا

خاصیت های نمک هیمالیا برای میگرن، زیبایی پوست و سلامت مو

خواص نمک هیمالیا

نمک هیمالیا چه خواصی دارد؟

نمک هیمالیا نوعی نمک صورتی می باشد که به نمک پنجاب مشهور است؛ این نمک از معادن گرفته می شود و دارای خاصیت زیادی برای سلامت بدن می باشد.

می خواهیم در این نوشته در مورد خواص بی نظیر نمک هیمالیا مطالب جالبی را برای شما قرار دهیم.

خواص نمک دریایی هیمالیا برای پوست و مو

آکنه و جوش صورت

نمک هیمالیا یک ضدباکتری و ضدعفونی کننده طبیعی محسوب می شود که باعث از بین بردن آکنه و جوش صورت می شود.

ماسک نمک هیمالیا برای جوش صورت

شما برای تهیه این ماسک می بایست نصف قاشق سوپ خوری نمک هیمالیا را با نصف فنجان آب مقطر ترکیب کرده و روی پوست خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

لایه برداری پوست صورت و بدن

نمک هیمالیا را می توان به عنوان یک اسکراب طبیعی صورت و بدن استفاده نمود چرا که باعث پاکسازی پوست می شود.

اسکراب طبیعی بدن با نمک هیمالیا

شما می بایست در یک ظرف بزرگ مقداری نمک هیمالیا را روغن نارگیل ترکیب کنید و ده قطره گلاب به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

دئودورانت طبیعی

نمک هیمالیا یک دودورانت طبیعی می باشد که باعث رفع بوی بد عرق می شود.

دئودورانت طبیعی نمک هیمالیا

یک بطری اسپری بردارید و ۲ قاشق چای خوری نمک هیمالیا به آن اضافه کنید، آب مقطر صدمیلی لیتر و نصف قاشق چای خوری به آن جوش شیرین اضافه کنید و ده قطره اسانس لیمو در آن بریزد و از دئودورانت طبیعی لذت ببرید.

تونر طبیعی صورت

نمک هیمالیا برای صورت بسیار مفید می باشد و باعث کاهش منافذ باز پوست می شود و همچنین به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند.

طرز تهیه تونر طبیعی

نصف قاشق چای خوری نمک هیمالیا را با یک قاشق چی خوری روغن نارگیل ترکیب کنید، سپس دو قطره روغن لیمو نصف فنجان آب مقطر به آن اضافه کنید تا یک ترکیب عالی بدست آید، بگذارید خشک شود و سپس با دستمال بر روی پوست خود قرار دهید.

درمان شوره سر با نمک هیمالیا

نمک هیمالیا به دلیل خاصیت ضدعفونی که دارد برای درمان خارش پوست سر و شوره بسیار مفید می باشد. شما می توانید در ادامه روش ماسک ضد شوره نمک هیمالیا را فرا بگیرید.

ماسک ضد شوره نمک هیمالیا

برای تهیه ماسک ضد شوره نمک هیمالیا شما دو قاشق چایخوری نمک هیمالیا را با دو قاشق غذا خوری شامپو ترکیب کنید و آن را روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. سپس می توانید موها را با آب ولرم بشویید.

خواص درمانی نمک هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا برای میگرن

نمک صورتی هیمالیا به دلیل مواد معدنی که دارد باعث افزایش هورمون سروتونین شده و به درمان میگرن کمک می کند. نمک هیمالیا دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و باعث بهبود گردش خون در بدن شده و تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

درمان بیماری های تنفسی

نمک هیمالیا به دلیل خاصیت ضدباکتری و ضدالتهابی که دارد برای سلامت سیستم تنفسی مفید می باشد و به کاهش خلط گلو کمک می کند و به درمان برونشیت می انجامد.

علاوه بر موارد گفته شده از نمک هیمالیا می توان برای پاکسازی ریه ها استفاده نمود.

شما یک قاشق غذاخوری نمک هیمالیا را به یک ظرف بزرگ آب جوش اضافه کنید و به صورت بخار از آن استفاده کنید چرا که باعث پاکسازی سیستم تنفسی می شود.

درمان سینوزیت با نمک هیمالیا

نمک هیمالیا دارای خاصیت ضد التهابی بوده و همچنین خواص ضد میکروبی آن باعث پاکسازی سینوس ها می شود و برای درمان گرفتگی بینی و سینوزیت موثر است.

در یک قاشق نمک هیمالیا یک لیتر آب اضافه کنید و به عنوان اسپری از آن استفاده کنید. این امر برای درمان سینوزیت موثر است.

معده و دستگاه گوارش

نمک هیمالیا باعث حقظ تعادل اسید معده می شود و این امر باعث تولید مایعات بیشتر در کبد و پانکراس می شود و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

نمک هیمالیا برای سلامت دندان ها

نمک هیمالیا دارای خواص ضدباکتری می باشد که این امر از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرده و باعث از بین بردن بوی بد دهان می شود.

شما یک قاشق چای خوری نمک هیمالیا را با یک فنجان آن ترکیب کرده و ۵ قطره روغن نعناع به آن اضافه کنید و هر روز صبح آن را غرغره کنید.

خواص ضد باکتری و مقادیر بالای مواد معدنی موجود در نمک هیمالیا از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرده و بوی بد دهان را از بین می برد.

در یک بطری تمیز ۱ قاشق چای خوری نمک هیمالیا، ۱ فنجان آب مقطر و ۵ قطره روغن نعناع را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح با آن غرغره کنید.

درمان بی خوابی شبانه

کم بودن میزان سدیم در خون باعث کاهش حجم خون شده و همین امر باعث ایجاد بی خوابی در فرد می شود. نمک هیمالیا دارای مواد معدنی و سدیم می باشد که باعث آرامش اعصاب شده و به درمان بی خوابی کمک می کند.

استرس و افسردگی

مواد معدنی موجود در این نمک باعث ترشح هورمون سروتونین در بدن شده و استرس و افسردگی را درمان می کند.

تصفیه کننده طبیعی هوا

امروزه برای ساخت لامپ های مختلف از سنگ نمک هیمالیا برای تصفیه هوا استفاده می کنند، با داغ شدن لامپ به دلیل جریان برق در لامپ بخار آب شکل می گیرد که باعث جذب آلودگی های موجود در فضا می شود.

استفاده از لامپ نمک هیمالیا برای درمان آلرژی، حساسیت و آسم، افسردگی، بی خوابی و درمان سرفه موثر است.

عوارض نمک هیمالیا

سعی کنید در مصرف نمک هیمالیا زیاده روی نکنید چرا که باعث فشار خون بالا می شود.

نمک هیمالیا دارای سدیم می باشد. نمک هیمالیا را به میزان مناسب مصرف کنید چرا که باعث بروز نارسایی قلبی، سیروز کبدی و بیماری های کلیوی می شود.

خیلی از افراد نمک هیمالیا را به دلیل نداشتن ید برای بدن توصیه نمی کنند. پس بهتر است برای مصرف نمک هیمالیا با پزشک خود مشورت کنید.


  • بوعلی نیکنهاد ۱ سال پیش

    سلام روز بخیر
    چرا باید از نمک هیمالیا برای درمانها استفاده کرد، در حالیکه مردم میهنم قرنهاست که از نمک رود بار با خواص بسیارش دارند استفاده می کنند.
    چقدر خوب است، از داشته هامون حرف بزنیم، زیرا نمک رودبار ایران ضمن داشتن خواص گفته شده برای نمک هیمالیا خاصیت ضد خستگی عضلات بدن، خواصی مانند آرام بخشی و ضد عفونی کنندگی و همچنین درمانهای زخمها، خصوصاً زخم پای دیابتی بسیار مفید است.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      ممنون از شما

      پاسخ
  • کتی ۱ سال پیش

    سلام ممنونم از اطلاعات مفید تون

    پاسخ
  • اکبر لالانی ۱ سال پیش

    نمک کل ایران بیشتر از استان سمنان شهر گرمسار هست از کی رودبار نمک داره

    پاسخ