طرز تهیه ترشی ازگیل جنگلی درسته خوشمزه و مجلسی خانگی

طرز تهیه ترشی ازگیل زرد ژاپنی , دستور ترشی ازگیل وحشی کال , xvc jidi jvad hc dg

 

یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، برای سفره آرایی و تزیین غذاها نیز مناسب می باشد. به دلیل اینکه ازگیل یک میوه پاییزی است این ترشی خوشمزه در فصل پاییز تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه ترشی ازگیل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی ازگیل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی ازگیل با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

تمبر هندی۵۰ گرم
نمکبه مقدار لازم
سرکه۷۵۰ سی سی
ازگیل رسیده۱ کیلوگرم
شکر۱ ق غذا خوری
پودر فلفل قرمز۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه ترشی ازگیل

برای تهیه ترشی ازگیل خانگی ابتدا در قابلمه ای سرکه را می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و هسته های تمبر هندی ها را جدا می کنیم و آن ها را به سرکه می افزاییم و صبر می کنیم تا تمبر هندی ها در سرکه حل شوند و بعد سرکه نیز بجوش بیاید.

تا فرصت داریم دم ازگیل ها را می گیریم و تمیز می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم و دستمالی را پهن می کنیم و ازگیل ها را روی دستمال می ریزیم و با دستمال حوله ای آن ها را کاملا خشک می کنیم. به سرکه سر می زنیم اگر جوش آمده بود

و تمبر هندی در آن حل شده بود قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنید تا سرد شود و بعد از صافی ترکیب تمبر و سرکه را رد می کنیم.سپس قابلمه را می شوییم و مجددا سرکه صاف شده را داخل آن می ریزیم  و روی حرارت ملایم قرار می دهیم

و ازگیل ها را به آن اضافه می کنیم و تامل می کنیم تا سرکه بجوشد و آنگاه شکر را اضافه می کنیم و با قاشق آرام مخلوط می کنیم تا کاملا حل شود و سرکه نیز به غلظت کافی برسد و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا مواد ترشی سرد شوند.

پس از آن پودر فلفل قرمز و کمی نمک روی مواد ترشی می ریزیم و آرام مخلوط می کنیم تا ازگیل ها آسیب نبینند و در شیشه می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت ۱۰ روز تا ۲ هفته در یخچال نگهداری می کنیم و پس از آن ترشی ازگیل آماده شده را نوش جان کنید.

همچنین ببینید

از
14
دیدگاه
source : sareh.naeimi