طرز تهیه ژله ویترینی ساده، مجلسی و خوشمزه با پرتقال، موز و کیوی

طرز تهیه ژله ویتریتی

 

یکی از انواع دسرها می باشد که بسیار مجلسی و زیبا است و به روش های مختلف می توانید تهیه کنید شما می توانید از انواع میوه ها یا همان خود ژله را تهیه کنید و قالب بزنید و داخل ژله استفاده کنید. ژله ویترینی گزینه بسیار مناسبی برای تولدها و مهمانی می باشد. بهتر است برای تهیه ژله ها از قالب های پلاستیکی استفاده کنید زیرا احتمال چسبیدن آن بسیار کم است قالب های فلزی به دلیل اینکه گرما را زود به خود جذب می کنند مناسب ژله نیستند بهتر است قالب پلاستیکی را با روغن جامد خوب چرب کنید سپس استفاده کنید و مطمئن باشید ژله شما نمی چسبد. امروز در پارسی دی ژله ویترینی با پرتقال، موز و کیوی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ژله آلوورا۲ عدد
ژله موزی۲ عدد
بستنی وانیلی۲ عدد
میوه دلخواه پرتقال، موز، کیوی یا اناربه اندازه دلخواه

طرز تهیه ژله ویترینی مجلسی

مرحله اول: آماده سازی ژله با میوه

ژله آلوورا را داخل یک کاسه ریخته و یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا ذرات شکر کاملا حل شود یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر با قدرت ۱۰۰درصد قرار داده تا ژله حل شود سپس کنار بگذارید تا کمی از حرارت بیفتد.

مرحله دوم: افزودن لایه اول

قالب مورد نظر را از قبل با کمی روغن جامد چرب کنید سپس کمی از ژله آلوورا کف قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود وقتی به مرحله ای رسید که شبیه سفیده تخم مرغ بود میوه دلخواه را برش زده و روی ژله بسته شده قرار دهید کمی فشار دهید تا داخل ژله برود سپس با قاشق به آرامی روی میوه ها ژله آلوورا بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

مرحله سوم: افزودن ژله بستنی

دیگر بسته آلوورا را با ۱ لیوان آب جوش حل کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ذرات شکر حل شود سپس کنار بگذارید تا خنک شود وقتی خنک شد ۱ عدد بستنی وانیلی کوچک را که هم دمای محیط شده و آب شده را با قاشق روی ژله ریخته و هم بزنید تا کم کم حل شود سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و ژله بستنی را روی لایه قبلی بریزید سپس در یخچال قرار دهید و تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: افزودن لایه آخر

ژله موزی را به ۱ لیوان آب جوش حل کنید و بن ماری کنید تا ذارت شکر حل شود سپس کنار گذاشته تا خنک شود و بعد ۳ ق غذا خوری بستنی وانیلی بریزید و هم بزنید و کف روی آن را بگیرید تا مخلوط شود در ادامه قالب را از یخچال بیرون بیاورید و روی لایه قبلی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: تهیه ژله ویترینی میوه

قالب را حداقل برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرید سپس دور تا دور قالب را با کمک یک چاقو آزاد کنید و به راحتی ژله را از قالب خارج کنید به همین راحتی ژله ویترینی زیبایی شما آماده شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ژله ویترینی با موز و توت فرنگی

  1. شما می توانید بجای ژله موز از انواع ژله های رنگی استفاده کنید.
  2. زمانی که بستنی را اضافه می کنید باید ژله سرد باشد وگرنه بریده می شود.
  3. بجای بستنی از شیر می توانید استفاده کنید.
  4. از انواع میوه ها می توانید استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید اگر از کیوی استفاده می کنید قبل گذاشتن در قالب با مقداری آب و ۱ ق غذا خوری شکر نیم پز کنید سپس استفاده کنید زیرا کیوی به دلیل آنزیمی که دارد مانع بسته شدن ژله می شود.
  5. بین مرحله ها نباید خیلی فاصله باشد وگرنه در هنگام برش لایه ها بهم نمی چسبند و جدا می شوند.
  6. اگر ژله چسبیده بود از چند ثانیه سشوار باد گرم استفاده کنید.
  7. به دلخواه می توانید به صورت های مختلف این ژله را تهیه کنید می توانید لایه لایه میوه قرار دهید.
  8. افزودن بستنی به ژله موزی باعث مات شدن رنگ ژله می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ژله ویترینی ساده، مجلسی و خوشمزه با پرتقال، موز و کیوی
3 (60%) 5 votes