طرز تهیه شربت ریواس خانگی خوشمزه و ساده با ریواس سبز و قرمز

دستور تهیه شربت ریواس

طرز تهیه شربت ریواس

 

شربت ریواس یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین شربت های بهاری می باشد که می توانید با ریواس تهیه کنید. ریواس یک گیاه ترش مزه می باشد که می توانید با آن انواع غذاها و سوپ ها و خورش ها را تهیه کنید. ساقه این گیاه به دو صورت است سبز و قرمز که وجود و بیشتر در اروپا و آمریکا شمالی یافت می شود. اما جدا از اینکه ریواس بسیار خوشمزه می باشد خواص درمانی فوق العاده ای دارد و شما می توانید در فصل بهار همزمان با رسیدن ریواس این شربت خوشمزه را تهیه کنید. اما ریواس ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از فیبر می باشد. ریواس برای کبد چرب بسیار مفید است. ریواس دارای ویتامین K می باشد که برای حفظ و سلامت مغز بسیار مفید است و می توانید برای پیشگیری از آلزایمر مفید باشد. شما می توانید این شربت خوشمزه را با ریواس قرمز یا سبز تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت ریواس خانگی خوشمزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت ریواس خانگی

  • ریواس ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت ریواس خوشمزه و فوری

مرحله اول: آماده سازی ریواس

ابتدا باید ریواس را پاک کنید و پوست رویه آن را بگیرید. سپس خرد کنید و داخل لگن آب ریخته و چندین بشورید و آبکش کنید. شما از هر نوع ریواسی که استفاده کنید شربت شما به آن رنگ در میاید، پس اگر دوست دارید شربت ریواس شما قرمز باشد باید از ریواس قرمز استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت ریواس

در ادامه ریواس ها را به همراه کمی آب داخل قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا عصاره ریواس خارج و رنگ پس دهد. اگر در زمان جوشیدن ریواس کف کرد حتما باید کف روی ریواس را بگیرید. این کار باعث می شود در انتها ریواس شفاف تری داشته باشید.

مرحله سوم: افزودن شکر

وقتی ریواس ها کاملا نرم شدند باید از روی حرارت بردارید. داخل یک قابلمه یک صافی قرار دهید و ریواس ها را از صافی رد کنید. عصاره بدست آمده را مجدد داخل قابلمه ریخته و به آن شکر اضافه کنید. دقت کنید میزان افزودن شکر از ۱ کیلو تا ۸۰۰ گرم می باشد که بسته به ریواسی که استفاده می کنید دارد. اگر ریواس ترش بود ۱ کیلو و اگر شیرین تر بود باید ۸۰۰ گرم بریزید.

مرحله چهارم: تهیه شربت ریواس

قابلمه را روی حررات قرار دهید و مداوم هم بزنید تا شکر ذوب شود. سپس آبلیموترش تازه را اضافه کنید و هم بزنید و زمانی که شربت به قوام کافی رسید از روی حرارت بردارید. صبرکنید تا خنک شود و بعد در شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت ریواس قرمز و سبر

  1. به دلخواه می توانید چند برگ نعنا نیز به شربت اضافه کنید.
  2. می توانید برای سرو کردن با عرق نعنا یا بهار نارنج میل کنید.
  3. برای تست به غلظت رسیدن شربت مقداری از شربت را داخل نعلبکی ریخته و در یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن نباید خیلی روان حرکت کند.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه

  • روزهای سخت ۲ سال پیش

    آیا به شربت ریواس سبز میشه پودر الاسکه یا رنگ خوراکی زد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      می تونید رنگ خوراکی بزنید

      پاسخ
  • حسام ۱ سال پیش

    ریواس توی ایرانم در میاد نه فقد توی قاره آمریکا

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوع قرمز بیشتر در کشورهای دیگ کشت می شه

      پاسخ