طرز تهیه نسکافه با خامه به صورت حرفه ای و کافی شاپی و کف دار

طرز تهیه نسکافه با خامه

 

یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و گرم است که به راحتی می توانید در منزل در این روز های سرد زمستان تهیه کنید و همراه با یک کیک شکلاتی خوشمزه میل کنید. نسکافه برزگترین برند و غول جهانی کشور سوئیس است. شرکت نستله بزرگترین تولید کننده انواع قهوه و نسکافه در دنیا می باشد. اما در مورد پیدایش نسکافه باید گفت نستله قهوه را در برج تقطیر اسپری کرد که قطرات اسپری شده به ‌سرعت در انتهای برج به دانه‌های قهوه تبدیل می‌شدند. نستله به همین روش اکتفا نکرد و پس از تهیه ‌ی دانه‌های قهوه، انواع کربوهیدرات را به شکل دکستروز، دکسترین و مالتوز به قهوه‌ی فوری خود اضافه کرد تا سرانجام نسکافه را کشف کرد اما نام نسکافه از ترکیب نام نستله و کافی انتخاب شد اما نسکافه در جنگ جهانی دوم بسیار محبوب شد تا جایی که نسکافه جزء جیره غذایی سربازان به حساب می آمد. امروز نسکافه با خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۲ لیوان
نسکافه فوری۲ ق غذا خوری
خامه۲۰۰ گرم
خامه فرم گرفتهبه مقدار لازم

طرز تهیه نسکافه با خامه

مرحله اول: جوشاندن شیر

ابتدا شیر را در یخچال قرار دهید تا خنک شود اگر شیر را از یخچال خارج می کنید نیاز به این کار نیست. سپس شیر را داخل شیر جوش ریخته و و روی حرارت بگذارید تا شیر گرم شود و دمای آن به ۷۰ درجه برسد ( حتما سعی کنید در نوشیدنی گرم از دماسنج استفاده کنید اگر در دسترس نداشتید انگشت خود داخل شیر فرو کنید باید کاملا گرما را احساس کنید ولی نباید شیر به جوش خوردن و قل زدن بیفتد)

مرحله دوم : هم زدن خامه و نسکافه

نسکافه و خامه را داخل کاسه ریخته و با همزن خوب بزنید تا کرم رنگ شود می توانید از مخلوط کن نیز برای ترکیب خامه و نسکافه استفاده کنید وقتی کمی کرم رنگ شد و حجم گرفت دست از هم زدن بکشید.

مرحله آخر

نسکافه و خامه ترکیب شده را داخل لیوان های مورد نظر ریخته و شیر داغ را داخل آن بریزید و با قاشق خوب هم بزنید سپس روی نسکافه با خامه را با خامه قنادی فرم گرفته طرح بزنید و روش پودرکاکائو الک کرده یا می توانید از مارشملو نیز برای تزئین استفاده کنید. نسکافه با خامه ما حاضر است آن را داغ داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستو تهیه با خامه

  1. مهم ترین نکته نسکافه با خامه میزان داغی شیر است پس نباید بیشتر باشد.
  2. می توانید از انواع اسانس مانند هل یا دارچین برای تهیه نسکافه با خامه استفاده کنید.
  3. اگر شیر در اختیار نداشتید با کمک شیر خشک قنادی و آبجوش این نسکافه با خامه را تهیه کنید.
  4. اگر خامه را حذف کنید نسکافه ساده خواهید داشت.
  5. اگر همزن یا مخلوط کن در اختیار نداشتید می توانید با همزن دستی خیلی سریع مواد را هم بزنید.
  6. اگر نسکافه شیرین دوست دارید می توانید با خامه و نسکافه ۲ ق غذا خوری شکر نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نسکافه با خامه به صورت حرفه ای و کافی شاپی و کف دار
4.6 (91.43%) 7 votes