طرز تهیه قطاب خانگی ساده و خوشمزه در منزل به روش یزدی

طرز تهیه قطاب

طرز تهیه قطاب یزدی در فر , قطاب کرمانی شمالی آملی خانم گلاور با ماست , xvc jidi rxhf

قطاب

قطاب یکی از شیرینی های سنتی و بسیار محبوب ایرانی است که بهترین نوع آنرا می توانید در شهرهای یزد و کرمان بیابید. این شیرینی خوشمزه را مانند شیرینی هایی مثل باسلوق و مسقطی می توانید در کنار چای سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر قطاب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قطاب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیرینی پزی قطاب با سایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم قطاب

  • آرد ۲ پیمانه
  • شیر ۱پیمانه
  • پودر گردو ۵۰ گرم
  • پودر بادام ۵۰ گرم
  • پودر شکر ۲۰۰ گرم
  • روغن جامد ۱ پیمانه
  • هل ۱ قاشق مرباخوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت

طرز تهیه قطاب

برای تهیه قطاب خانگی ابتدا روغن جامد را با همزن خوب می زنیم تا سبک شود و بعد شیر و پودر هل را به آن می افزاییم و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و بعد بکینگ پودر را به آرد الک شده اضافه می کنیم و کم کم به مواد می افزاییم و با دست خمیر را ورز می دهیم

تا جایی که خمیر به دستمان نچسبد به ورز دادن ادامه می دهیم. البته نباید آنقدر ورز بدهیم که خمیر سفت شود. سپس خمیر را در کیسه ای قرار می دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم و بعد ۱۵ دقیقه دیگر نیز در یخچال خمیر را نگه می داریم.

سپس خمیر را از کیسه بیرون می آوریم و روی سینی یا تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با وردنه آن را پهن می کنیم و به صورت دایره ای قالب می زنیم. برای قالب می توانید از لیوان یا درب شیشه سس های بزرگ استفاده کنید.

پودر گردو ، پودر بادام ، پودر شکر و هل را با یکدیگر مخلوط می کنیم و از خمیرهای قالب زده جلو دستمان می گذاریم و ۱ الی ۲ قاشق از مواد پودر گردو و … داخل خمیر می ریزیم و دو سر دایره را به هم وصل می کنیم

و با چنگال پایین خمیر را به هم فشرده می کنیم. می توانید مواد را وسط خمیر بریزید و به صورت یک دایره با کف دست به آن حالت بدهید تا قطاب های دایره ای داشته باشید.همگی خمیر ها را به همین شکل آماده می کنیم.

در قابلمه ای کوچک روغن به حدی می ریزیم که روغن در قابلمه شناور باشد و بعد روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.سپس قطاب ها را در روغن قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم خوب مغز پخت و سرخ شوند.

سپس قطاب ها را از روغن بیرون می آوریم و در صافی قرار می دهیم.اگر تمایل داشتید می توانید پس از اینکه از روغن بیرون آورید قطالب ها را در مخلوط شکر و پودر پسته بغلطانید و در ظرف مورد نظر آن ها را بچینید.نوش جان

طرز تهیه قطاب خانگی ساده و خوشمزه در منزل به روش یزدی
3.8 (76.35%) 148 votes