خواص ترب

خاصیت های ترب

خواص ترب

ترب چه خواصی دارد؟

ترب دارای خواص متفاوتی برای بدن می باشد؛ برای اولین بار این سبزی در چین کشت شده است. به مرور زمان در کشورهای مختلف نظیر ایران ترب مورد استفاده قرار گرفت. ترب دارای ویتامین، اسید فولیک، آنتوسیانین می باشد که برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از بیماری سرطان موثر است. ترب سفید به بهبود عملکرد مثانه کمک کرده و باعث دفع سنگ کیسه صفرا می شود.

در ادامه با خواص بیشتری از این سبزی آشنا خواهید شد.

خواص سلامتی ترب

تامین کننده فیبر رژیمی

ترب سرشار از فیبر می باشد که برای هضم غذا موثر است؛ چرا که باعث می شود تا متابولیسم موجود در بدن افزایش پیدا کند. فیبر موجود در ترب باعث می شود تا شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و همچنین دستگاه گوارش شما منظم کار کند.

ترب سرشار از آنتی اکسیدان

ترب دارای آنتی اکسیدان های زیاد می باشد که باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. آنتی اکسیدان های موجود در ترب باعث می شود تا در مقابل سلول های سرطانی واکنش دقیق نشان داده و از بدن در مقابل بیماری های سرطانی مقاومت کند.

ترب غنی از ویتامین است

ترب دارای ویتامین های مختلف نظیر ویتامین آ، کا و سی می باشد که باعث می شود تا از اختلالات مختلف پوستی در بدن پیشگیری شود. ترب را می توانید برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بدن خود میل کنید.

ترب غنی از آهن است

ترب دارای آهن فراوان می باشد که باعث می شود تا جریان خون تسهیل شود؛ ترب به دلیل داشتن آنزیم هایی باعث می شود که سلامت قلب تضمین شده و پوست و مو و ناخن ها سالم بمانند. مواد غذایی که دارای آهن می باشند برای سلامت قلب و پوست مفید است.

تقویت متابولیسم با ترب

ترب باعث می شود تا فرآیند متابولیسمی شما افزایش پیدا کرد و عملکرد داخلی شما بهبود پیدا کند. گاهی اوقات باید مواد غذایی رو مصرف کنیم که باعث تقویت متابولیسم بدن شود.

کمک ترب به کاهش وزن

ترب باعث می شود تا شما کاهش وزن پیدا کنید؛ شاید بپرسید این امر چگونه ممکن است؟ ترب دارای مقادیر زیادی از کربوهیدرات و آب می باشد که باعث می شود تا هضم غذا به درستی انجام شود. همچنین ترب باعث می شود تا کالری اضافی و چربی های زاید در بدن جذب نشود.

سلامت قلبی با ترب

ترب به دلیل داشتن ویژگی های مفید باعث می شود تا جذب کلسترول در بدن به ندرت انجام شود و همین امر باعث می شود تا سلامت قلب تضمین شود. برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ترب میل کنید.

ترب سفید حاوی مواد معدنی ضروری است

ترب دارای مواد معدنی مختلف نظیر پتاسیم، آهن، سدیم و کلیسم می باشد که باعث می شود تا متابولیسم بدن به صورت دقیق عملکرد خود را انجام دهد. ترب باعث می شود تا اکسیژن کافی به بدن شما رسیده و قند خون کنترل شود.

ترب حاوی ویژگی های ضدمیکروبی و ضدباکتریایی

ترب دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی می باشد که باعث می شود تا در درمان خیلی از بیماری ها به بدن کمک کند.

سلامت کبد با ترب سفید

ترب سفید برای گوارش بسیار مفید است؛ چرا که یک سم زدایی قوی انجام می دهد و باعث می شود تا خون بدن شما تصفیه شده و مواد زائد موجود در دستگاه گوارش شما تار و مار شود.

درمان زردی با ترب

مصرف منظم ترب به درمان زردی در بدن کمک می کند؛ چون باعث می شود عامل زردی از بین رود. بیلیروبین موجود در بدن باعث ایجاد زردی می شود.

ترب برای مقابله با تنش و استرس و فشار خون بالا

این روزهای به دلیل سبک زندگی شهری تنش های زیادی در ما ایجاد می شود. مصرف ترب به دلیل داشتن پتاسیم باعث می شود تا استرس و تنش های روزمره شما کاهش پیدا کند و همچنین ترب باعث کاهش فشار خون بالا در افراد می شود.

کنترل دیابت با ترب سفید

ترب برای افرادی که به بیماری دیابت نوع دوم مبتلا هستند بسیار مفید می باشد. ترب باعث شده تا اثرات جانبی قند خون بالا در بدن کاهش پیدا کند و همچنین باعث می شود تا سطح قند خون متعادل شود.

تقویت سیستم ایمنی با ترب

همانطور که گفته شد ترب دارای آنتی اکسیدان های مختلف برای سلامت بدن می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در ترب باعث می شود تا با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و باعث شود تا سموم در بدن تجمع نکنند.

ترب برای کمک به سم زدایی

ترب دارای خاصیت مسهل کنندگی می باشد که باعث می شود تا سموم اضافی از بدن خارج شود. اگر می خواهید سم زدایی قوی برای بدن خود داشته باشید بهتر است ترب میل کنید. ترب باعث می شود تا هضم غذا به درستی انجام شود.

کمک ترب سفید به عملکرد دستگاه تنفسی

ترب خلط آور می باشد و کسانی که خلط در گلو دارند بهتر است ترب میل کنند. ترب به دلیل خاصیت خود باعث می شود تا سیستم تنفسی راحت تر عمل کند. عفونت های ویروسی مانند آسم و بیماری آنفولانزا به راحتی با مصرف ترب درمان می شود.

ترب برای ریشه کن کردن قارچ

ترب دارای آنزیم های مختلف نظیر آمیلاز و استراز می باشد که باعث می شود تا قارچ های موجود در بدن از بین برود. همچنین ترب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده که این امر برای جلوگیری از رشد مجدد قارچ موثر است.

ترب برای پیش گیری از سرطان

ترب دارای ویتامین سی می باشد؛ اسید فولیک موجود در ترب به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کند. ترب برای سرطان های معده، کلیه و روده بسیار موثر است.

ترب برای درمان مشکلات تیروئیدی

کسانی که مشکلات تیروئید دارند می توانند برای متعادل کردن هورمون های بدن خود از ترب کمک بگیرند. ترب باعث می شود تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و مشکلات تیروئیدی مرتفع شود.

ترب برای درمان پیل

یکی از علت های ایجاد پیل بیماری یبوست می باشد؛ ترب برای مقابله با پیل بسیار موثر می باشد. بهتر است ترب را روزانه مصرف کنید.

ترب برای خنک سازی سیستم بدن

آب ترب حالت سم زدایی دارد و باعث تسکین دردهای بدن می شود. همچنین به دلیل آبدار بودن ترب ادرار آور بوده و به دستگاه گوارش کمک می کند. ترب قرمز نیز دارای یک آنزیم خنک سازی سیستم بدن می باشد. ترب هایی که دارای طعم تلخ می باشند در کاهش حرارت بدن موثر هستند.

ترب دارای میزان بالای آب است

ترب دارای آب زیاد می باشد که باعث می شود تا بافت های بدن شما سالم بماند. ترب همچنین دارای فسفر، روی و ویتامین سی بوده که باعث می شود تا بدن شما در روزهای گرم سال مرطوب باقی بماند.

ترب برای درمان نیش حشرات

کسانی که دچار گزش حشرات شده اند می توانند برای درمان از ترب کمک بگیرند. ترب به کم کردن درد ناشی از گزیدگی موثر است؛ چرا که خواص ضدالتهابی ترب باعث این امر می شود.

سلامت استخوان با ترب سفید

ترب دارای خواص عالی برای شکل گیری استخوان های بدن می باشد. دانه های ترب شامل کلسیم می باشد که برای تشکیل استخون ها بسیار موثر است.

فواید پوستی ترب سفید

آبرسانی پوست را فراهم می کند

همانطور که اشاره شد ترب به دلیل آب دار بودن باعث می شود تا بدن شما مرطوب شده و آب بدن شما حفظ شود. اگر می خواهید پوست سالمی داشته باشید به شما توصیه می کنیم ترب میل کنید.

ترب به جلوگیری از بیماری های پوستی کمک می کند

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و وجود ویتامین سی موجو در این سبزی، می توان از ترب برای جلوگیری از بیماری های پوستی استفاده نمود؛ شما اگر به دنبال پوست درخشان هستید بهتر است ترب را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

طراوت فوری

ترب دارای ویتامین سی، فسفر و روی می باشد که باعث می شود طراوت پوست شما به صورت ویژه حفظ شود.

ترب سفید پاک کننده پوست است

ترب دارای مقادیر زیادی از فیبر می باشد؛ همین امر باعث می شود تا بدن شما از شر سموم مختلف رهایی پیدا کند. شما می توانید برای داشتن پوستی صاف ترب میل کنید.

ترب به عنوان یک پاک کننده طبیعی کار می کند

شما می توانید از ترب برای استعمال بر روی پوست خود استفاده کنید. ترب به عنوان یک پاک کننده قوی می باشد که به صورت ماسک بر روی پوست شما قرار می گیرد.

ترب سفید با اختلالات پوست مبارزه می کند

ترب سفید دارای خواص ضد عفونی برای بدن می باشد. شما اگر دچار اختلالات پوستی می باشید می توانید از ترب برای درمان آن استفاده کنید.

فواید ترب سفید برای مو

ترب سفید برای مبارزه با ریزش مو

اگر ترب را به صورت روزانه و منظم میل کنید و در رژیم خود قرار دهید با ریزش مو مبارزه می کند. خیلی از افراد دوست دارند به صورت طبیعی ریزش مو را درمان کنند، ترب باعث تحریک رشد مو می شود و همچنین ریشه مو را تقویت می کند.

ترب سفید برای از بین بردن شوره

اگر شوره دارید بهتر است ترب میل کنید؛ ترب را در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که باعث می شود تا از ریزش موهای سر شما جلوگیری شود.

آب ترب سفید برای داشتن موهایی براق

تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب ترب سفید باعث درخشان شدن موهای شما می شود. بهتر است از عصاره تازه ترب استفاده کنید.

ترب سفید برای داشتن موهایی سالم

ترب دارای آهن فراوان می باشد؛ همین امر باعث می شود تا سلامت موی شما تضمین شود.

ترب سفید برای ریشه های مو و پوست سر قوی تر

ترب سفید به دلیل داشتن آب فراوان برای بدن مفید است؛ اثرات خنک کنندگی ترب باعث می شود تا ریشه موهای شما تقویت شده و پوست سر شما سالم نگه داشته شود.