طرز تهیه کلافوتی توت فرنگی دسر مخصوص فرانسوی به روش اصلی

طرز تهیه کلافوتی توت فرنگی

 

کلافوتی یا کلفوتی یک نوع دسر میوه ای بسیار خوشمزه فرانسوی می باشد که با بیشتر میوه ها مثل هلو و زردالو و توت فرنگی تهیه می شود و شما می توانید این دسر بسیار معروف را در خانه تهیه کنید. میوه ها درون ظرفب که چرب شده ریخته می شود و بعد روی مواد یک مایه مانند فلن کیک ها ریخته می شود و در انتها روی مواد پودر شکر پاشیده می شود. شما می توانید از هر نوع میوه ای که فصل آن می باشد تهیه کنید. اما مزه این دسر شبیه به ترکیب کاسترد است و می تواند یک دسر فوق العاده جذاب و جدید برای مهمانی ها باشد. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه کلافوتی توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور و نشاسته

مواد لازم

توت فرنگی۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۰۰ گرم یا یک دوم پیمانه
نمک۳ گرم یا یک دوم قاشق چای خوری
شیر۱۶۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه
ماست بدون آب۱ پیمانه
عصاره وانیل۵ گرم یا نصف ق چای خوری
آرد همه منظوره۱ پیمانه معادل ۱۲۵ گرم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر پان اسپانیا با نشاسته و بیسکویت پتی بور

 

طرز تهیه کلافوتی توت فرنگی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شکر و تخم مرغ را به همراه وانیل با همزن دستی بزنید تا کرمی رنگ و یکدست شود. می توانید از همزن دستی یا برقی برای تهیه این کلافوتی استفاده کنید. در حین هم زدن مواد را دورگیری کنید تا همه مواد به صورت یکدست هم بخورد.

مرحله دوم: افزودن شیر

در ادامه باید نمک را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد آرد الک شده را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و در انتها باید شیر یا ماست را به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کلافوتی

کف قالب را چرب کنید، شما می توانید از هر نوع قالبی که دوست دارید برای تهیه این دسر استفاده کنید. توت فرنگی به مقدار دلخواه خود بشورید و برگ سبز توت فرنگی را بگیرید و کف قالب به صورت درسته بریزید اگر توت فرنگی ها خیلی درشت است می توانید نصف کنید و بعد مایه تهیه شده در مرحله قبل را بریزید.

مرحله چهارم: پخت مواد

در ادامه باید قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و بعد روی دسر به دلخواه الک شده بپاشید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی با شیر

 

فوت و فن دستور پخت کلافوتی توت فرنگی

  1. صبر کنید تا دسر کاملا خنک شود و بعد آن را سرو کنید.
  2. می توانید در فر برقی یا سولاردم این دسر یا کیک را تهیه کنید.
  3. به همین روش می توانید با میوه های دیگر نیز این کلافوتی را تهیه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر عربی با پتی بور و نسکافه

از
2
دیدگاه