طرز تهیه شیرینی موسوی اورمیه سنتی و خوشمزه با پیمانه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی موسوی

 

شیرینی ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید آن ها را برای مراسمات مختلف در خانه تهیه کنید. شیرینی موسوی یکی از شیرینی های سنتی و قدیمی آذربایجان مخصوصا ارومیه است و این شیرینی بیشتر در مراسمات و عروسی های بسیار پر طرفدار است و بافت لطیف و نرمی دارد که جزء عالی تریت شیرینی های سنتی به حساب می آید و شما می توانید این شیرینی مجلسی را در خانه تهیه کنید. با این مقدار مواد گفته شده شما ۴۰ عدد شیرینی خواهد داشت که می توانید مواد را نصف کنید و در مقدار کمتری این شیرینی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی موسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
کره یا روغن جامد۲/۳ لیوان
پودر قند۲/۳ لیوان
آرد سفید۳ لیوان
ماست۲/۳ لیوان
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری
جوش شیرین۱/۴ ق چای خوری
وانیل۱/۳ ق چای خوری
خرفهبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی موسوی

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا باید کره و پودر قند را با همزن برقی برای ۳ دقیقه هم بزنید تا پوک و کرم رنگ شود، دقت کنید در طول هم زدن دورگیری کنید تا بوی خامی کره گرفته شود و مواد به صورت یکدست هم بخورد و بعد در ظرفی دیگر ماست جوش شیرین و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۵ دقیقه زمان دهید تا پف کند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ و وانیل را به مواد کره اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست شد و بعد آرد را سه بار الک کرده طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و روی خمیر را پوشانده و برای ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید و سپس مواد را داخل قیف ریخته و کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله سوم: پخت شیرینی موسوی

در ادامه باید از مواد داخل سینی پایپ کنید و با اشق یا انگشت چرب شده روی شیرینی ها را صاف کنید و پودر پسته یا خرفه روی آن بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ زمان دهید تا پخته شود و بعد از پختن صبر کنید تا از داغی افتاده و از روی سینی جدا کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی موسوی

  1. این شیرینی در ظرف دربسته برای ۱ ماه ماندگاری دارد و و قابل نگهداری است.
  2. از ماست شیرین و چکیده بهتر است استفاده کنید.
  3. می توانید از ترکیب کره یا روغن جامد صاف استفاده کنید.
  4. اگر پودر قند ندارید می توانید شکر را آسیاب کنید و بعد استفاده کنید ولی پودر قند باعث لطافت این شیرینی می شود.
  5. اگر قیف نداشتید می توانید از قاشق کمک بگیرید و این شیرینی را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی موسوی اورمیه سنتی و خوشمزه با پیمانه مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes