طرز تهیه پنکیک ویتامینه مقوی و رژیمی با آرد بادام گام به گام

طرز تهیه پنکیک ویتامینه

 

پنکیک یکی از انواع کیک ها می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و در طعم ها و مزه های مختلف آن را به شما آموزش دادیم که یکی از پر طرفدارترین آن پنکیک ساده است که می توانید در آموزش های قبلی مشاهده کنید و برای تهیه صبحانه یا عصرانه از آن استفاده کنید. اما این پنکیک به دلیل وجود آرد بادام بسیار مقوی است زیرا آرد بادام حاوی کلسیم و پتاسیم و منیزیم است و اگر می خواهید برای بچه ها و خانواده یک پنکیک عالی تهیه کنید حتما این رسپی را یک بار تست کنید تا از طعم و مزه بی نظیر آن لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک ویتامینه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک بدون شیر

 

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شیر۵ ق غذا خوری
آرد بادام۲ ق غذا خوری
آرد سفید۳ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
شکر۳ ق غذا خوری
عسل۱ ق چای خوری
کره۱۵ گرم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی

 

طرز تهیه پنکیک ویتامینه

مرحله اول: آماده سازی

ایتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک قاشق غذا خوری مواد را اندازه گیری کنید و داخل کاسه های کوچک بریزید. سپس آرد سفید را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید آرد برنج الک شده را به مخلوط آرد و بیکینگ پودر اضافه کنید و هم بزنید. برای مایعات پنکیک باید شیر را داخل شیرجوش بریزید تا کمی ولرم شود و بعد کره و عسل را اضافه کنید و حرارت را سریع خاموش کنید و در حدی که کره ذوب شود کافی می باشد.

مرحله سوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را شکسته و داخل کاسه بریزید و به آن وانیل اضافه کنید و یک دقیقه با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و بعد شکر را به مواد اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و بعد مایعات ولرم مرحله قبل را به تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد مواد خشک آردی را طی دو مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و دورانی هم بزنید تا گلوله های باز شود.

مرحله چهارم: پخت پنکیک ویتامینه

در ادامه باید تابه را چرب کنید و از مواد پنکیک با کمک ملاقه به صورت گرد داخل تابه بریزید و زمانی که روی آن حباب زد برگردانید و بگذارید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد در انتها با میوه دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک موزی

 

فوت و فن های دستور پخت پنکیک ویتامینه

  1. حرارت تابه باید متوسط باشد وگرنه زود می سوزد و پنکیک خام باقی می ماند.
  2. مواد را زیاد هم نزنید وگرنه پف نمی کند.
  3. از آرد برنج خانگی استفاده کنید تا خوشمزه تر شود.
از
1
دیدگاه