طرز تهیه کدو سبز با پنیر پیتزا ترکی در فر + عکس مراحل

طرز تهیه کدو سبز با پنیر

 

کدو سبز یکی از صیفی جات بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که می توانید با آن انواع غذا ها و خورشت ها را تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کدو سبز در کنار دیگر غذا های خود بهرمند شوید، ارزش غذایی کدو سبز بسیار بالا می باشد و دارای خواص ضد پیری بوده و برای درمان بیشتر بیمارها کاربرد دارد و شما اگر دچار چربی و لاغری و دیابت هستید بهتر است کدو سبز را بیشتر در برنامه های خود قرار دهید. اگر هوس یک غذای فست فودی و راحت را کردید حتما این کدو سبز را که به صندل سبز پنیری نیز معروف است تهیه کنید زیرا بدون گوشت تهیه می شود و خیلی راحت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کدو سبز با پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو سبز۲ عدد
پنیر پیتزا رنده شدهبه مقدار دلخواه
فلفل کاپیا قرمز یا سبز۱ عدد
جعفری ریز شده۲ ق غذا خوری
پنیر ورقه شدهبرای روی کدو به دلخواه

طرز تهیه کدو سبز با پنیر

مرحله اول: آماده سازی کدو سبز

ابتدا باید کدو سبز را خوب بشورید زیرا پوست کدو سبز گرفته نمی شود و باید خوب شسته و تمیز شود و بعد با دستمال خشک کنید و با چاقو از وسط نصقف کنید و با کمک یک قاشق وسط کدو سبز را خالی کنید و کمی نمک بزنید و بعد بشورید و بعد داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و بجوشانید و زمانی که جوش آمد کدو ها را برای ۵ دقیقه داخل آن قرار دهید و بعد از قل زدن از آب خارج کنید و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافه کشیده شود.

مرحله دوم: پر کردن کدو سبز

در ادامه باید فلفل را بشورید و ریز خرد کنید و بعد جعفری را نیز تمیز کنید و بشورید سپس خرد کنید. حالا باید کدو سبز ها را روی تخته کار قرار دهید و داخل آن را با کمی فلفل و جعفری و پنیر رنده شده پر کنید و یا می توانید از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: پخت کدو سبز

در ادامه باید کدو سبز های پر شده را داخل یک ظرف پیرکس از قبل چرب شده قرار دهید و به دلخواه پنیر ورقه ای روی آن قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود و در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا روی کدو ها نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور کدو سبز با پنیر پیتزا

  1. می توانید مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید و از سبزیجاتی مانند قارچ یا ذرت نیز استفاده کنید.
  2. می توانید این غذا را به عنوان پیش غذا در کنار دیگر غذا های خود سرو کنید.
  3. می توانید این غذا را در فر برقی یا توستر نیز با دمای ۱۶۰ نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه