طرز تهیه نان پنیری ترکیه ساده و خوش طعم و نرم در خانه مخصوص صبحانه

طرز تهیه نان پنیری

 

نان ها در هر طعم و مزه ی که تهیه شوند بسیار خوشمزه و جذاب هستند، نان پنیری یکی از نان های مخصوص کشور ترکیه می باشد که به روش های مختلفی نیز در ایران تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و شما می توانید به خمیر شکل دهید و در میان آن از پنیر دلخواه خود استفاده کنید و برای صبحانه یا عصرانه این نان را تهیه کنید. نان پنیری با خمیر مایه و شیر تهیه می شود ولی اگر طعم و مزه شیر را دوست ندارید می توانید از آب استفاده کنید ولی شیر باعث نرم شدن و پوک شدن بافت نان می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پنیری ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خمیر مایه۲ ق غذا خوری
شکر دانه ریز۲  ق غذا خوری
آب گرم۱ لیوان
شیر گرم۱ لیوان
روغن مایع۱/۲ لیوان
کره ذوب شده۱/۲ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آرد۶ الی ۶.۵ لیوان
پنیر پیتزا یا پنیر دلخواهبه مقدار لازم
نمک۱  ق چای خوری

طرز تهیه نان پنیری ترکی

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا مخمر و شکر ، شیر و آب ( می توانید آب را حذف کرد و یک لیوان شیر دیگر اضافه کرد) را اضافه کرده و کمی هم بزنید و در ظرف را بسته اجازه میدهیم ۵_۶ دقیقه استراحت کند. بعد ۵ دقیقه میبینیم که مخمر فعال شده است، دقت کنید دمای شیر و آب بسیار مهم است و نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد وگرنه مخمر عمل نمی آید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کنید و زرده ها را جدا برای رومال نان ها کنار قرار دهید. روغن و کره سرد شده را داخل کاسه بریزید و سفیده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و بعد دو لیوان آرد و نمک را اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید و آرد را باید کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید و به دست نچسبد.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را مانند توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند و خمیر پف کند و بعد پف خمیر را با دست بگیرید از خمیر چانه های کی اندازه برداشته و گرد کنید و خمیر را روی تخته به صورت گرد باز کنید و یک طرف را پنیر قرار دهید و طرف دیگر را با چاقو چند برش بزنید و رول کنید یا به صورت گرد ساده پنیر دلخواه را وسط نان قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه نان پنیری ترکی

حالا باید تمام نان ها آماده شده را داخل سینی فر از قبل چرب شده قرار دهید و ۳۰ دقیقه مجدد استراحت دهید و با زرد های جدا شده آن ها را رومال کنید و در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ قرار دهید تا نان پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان پنیری ترکی

  1. بسته به نوع فر ممکن است زمان پخت کمی متغیر باشد و چک کنید.
  2. می توانید وسط خمیر را با هر نوع پنیری که دوست دارید تهیه کنید.
  3. آرد باید کم کم اضافه شود زیرا آب خورد آرد ها باهم متفاوت است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان پنیری ترکیه ساده و خوش طعم و نرم در خانه مخصوص صبحانه
5 (100%) 1 votes