طرز تهیه حلوا شیری زعفرانی مخصوص، خوشمزه و مجلسی

حلوا شیری

 

یکی از خوشمزه ترین حلوا های ایرانی و عربی است. حلوا شیری یکی از دسرهای لذیذ و مقوی می باشد که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. یکی از مهم ترین نکات تهیه حلوا تفت به اندازه آرد است که نه بوی خامی دهد نه سوختگی. اگر از آرد کامل برای تهیه حلوا استفاده می کنید یک حلوا کامل و بسیار مفید را خواهید داشت. تفاوت حلوای شیر با حلواهای دیگر در این است که در این حلوا از شیر استفاده می شود برای خوش رنگ شدن این حلوا به دلخواه می توانید از مقداری زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. حلوا شیر را می توانید در قیف یا نان تارت ماسور بزنید یا در دیس ریخته و قالب بزنید. امروز در پارسی دی حلوا شیری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۲ پیمانه
آرد سفید یا آرد سبوس۲ پیمانه
گلاب۱ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
مخلوط روغن مایع و کره۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه

طرز تهیه حلوا شیری زعفرانی

مرحله اول : تهیه شربت حلوا شیری

ابتدا شکر و شیر را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم گذاشته تا دانه های شکر حل شود وقتی شکر حل شد گلاب و زعفران را اضافه کرده و از روی حرارت بر میداریم تا خنک شود (زیاد جوشیدن شربت باعث خشک شدن حلوا می شود)

مرحله دوم : تفت دادن آر

آرد را داخل تابه ریخته و شروع به تفت دادن می کنید تا بوی خامی آرد بره ولی اصلا نباید تغییر رنگ بدهد (این مرحله ممکن است ۳۰ دقیقه طول بکشد)  وقتی به مرحله رسیدیم آرد را الک کرده و مجدد به تابه برمی گردانیم (این کار باعث می شود گلوله های آرد باز شود پس حذف نکنید)

مرحله سوم : آماده شدن حلوا شیری

وقتی آرد را الک کردید از مخلوط روغن مایع و کره به حلوامون اضافه می کنیم و شروع به هم زدن می کنیم ( ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید) سپس شربت را به تدریج با ملاقه به حلوا شیری اضافه می کنیم ( زمان اضافه کردن شربت حرارت حتما ملایم باشد تا زود تبخیر نشود وگرنه حلوا خشک می شود ) مدام هم بزنید تا شربت جذب حلوا شود به هم زدن ادامه دهید تا حلوا جمع شود به صورت گهواره ای حلوا شیری را به راست و چپ تکان دهید حرکت کرد حلوا ما حاضر است آن را به صورت دلخواه سرو کنید و با پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا شیری

  1. می توانید برای افزایش لطافت حلوا ۲ ق غذا خوری روغن جامد نیز به روغن ها اضافه کنید.
  2. اگر تمایل داشتید حلوا شیرین تر باشد میزان شکر را زیاد کنید.
  3. سعی کنید برای خوش رنگ شدن حلوا از آرد شیرینی استفاده کنید.
  4. زعفران را به حد اضافه کنید که به رنگ دلخواه برسد.
  5. میزان جذب روغن با توجه به آرد کمی متفاوت است پس اگر بعد از تفت دادن آرد با روغن احساس کردید خشک است دو ق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید.
  6. اگر دوست داشتید گلاب را کمتر بریزید به همان اندازه شیر را زیاد کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه حلوا شیری زعفرانی مخصوص، خوشمزه و مجلسی
4.5 (90%) 12 votes