طرز تهیه حلوا خرمایی خانگی مقوی و مجلسی با آرد برای رمضان

طرز تهیه حلوای خرمایی

 

حلوا خرما از دسته انواع حلواها می باشند که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. حلواها همیشه منبع خوبی از انرژی هستند حالا که با خرما ترکیب شود انرژی و خواص آن بسیار بیشتر می شود این حلوا به همین دلیل برای ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است و می تواند انرژی تحلیل رفته بدن را بازگرداند. شما می توانید این حلوا را به عنوان یک میان وعده سالم برای بچه ها و خانواده خود تهیه کنید و مطمئن باشید که یک میان وعده سالم آنها میل می کنند شما به دلخواه از هر نوع خرمایی که دوست دارید برای تهیه این حلوا می توانید استفاده کنید. امروز در پارسی دی حلوا خرمایی مجلسی با آرد گندم را به شما آموزش خواهم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد گندم۱۵۰ گرم
خرما۳۰۰ گرم
روغن مایع۱۵۰ گرم
پودر دارچین۱/۲ ق غذا خوری
زنجبیل۱/۴ ق چای خوری
پودر نارگیل و پودر پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوای خرمایی ساده و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا خرما را بهتر است بشورید سپس هسته آن را جدا می کنید و به دلخواه می توانید پوست خرما را نیز بگیرید سپس داخل یک کاسه ریخته و با پشت چنگال یا گوشتکوب برقی خرما را خوب له کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را دوبار الک کنید تا سبک شود سپس داخل تابه ریخته و خوب آرد تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد سپس از تابه خارج کنید و مجدد الک کنید و به تابه برگردانید.

مرحله سوم: سرخ کردن آرد

روغن مایع را به آرد اضافه کنید و با حرارت ملایم خوب تفت دهید تا حلوا کاملا تغییر رنگ دهد و به رنگ قهوه ای روشن در بیاد باید سریع و مدام هم بزنید تا نسوزد.

مرحله چهارم: تهیه حلوا

در ادامه پوره خرما را به مواد بالا اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شود سپس دارچین و زنجبیل را اضافه کنید و تفت دهید حرارت را بسیار کم کنید تا حلوا به قوام کافی برسد سپس از روی حرارت بردارید و داخل سینی ریخته و با پودر پسته و نارگیل تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا خرمایی مجلسی

  1. می توانید مواد حلوا را داخل قالب سیلیکونی ریخته و قالبی این حلوا تهیه کنید.
  2. افزودن زنجبیل اختیاری می باشد.
  3. اگر دوست دارید حلوای یکدستی داشته باشید خرما را چرخ کنید تا نرم و لطیف شود.
  4. در صورت تمایل کمی از گلاب استفاده کنید.
  5. می توانید به جای روغن از کره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
17
دیدگاه