طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی با پتی بور خوشمزه و ساده برای ماه رمضان

 دسر قهوه شکلاتی

 

دسر یکی از پرطرفدارترین بخش‌های غذایی در جامعه است که برای خوردن در مراسمات و جشن‌های مختلف به کار می‌رود. این غذا به صورت شیرین تهیه می‌شود و معمولا از اجزایی مانند شکر، کره، تخم مرغ، شیر و نوعی آرد به دست می‌آید. البته در ترکیب دسر می‌توان از مواد دیگری مانند شکلات، پودر کاکائو، پودر قهوه، مغزهای خشک و میوه جات نیز استفاده کرد تا طعم متنوع و خاصی به دسر بدهد. دسر قهوه یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به قهوه است و معمولا در رستوران‌ ها و کافی‌شاپ‌ها به عنوان منوی تحت عنوان دسر قهوه دیده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکوییت پتی بور ساده۲ بسته
پتی بور شکلاتی۱ بسته
شیر۱ لیتر
آرد سفید۲.۵ ق غذا خوری
پودر نشاسته ذرت۲  ق غذا خوری
شکر۵ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۱ ق غذا خوری
پودر قهوه ترک۲ الی ۳ ق غذا خوری
خامه۲۰۰ گرم

طرز تهیه دسر قهوه

مرحله اول: تهیه کرم

ابتدا باید شیر را داخل شیر جوش بریزید و نشاسته ذرت و آرد و شکر و ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد پودر قهوه ترک را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم باید روی حرارت کم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود.

مرحله دوم: چیدن لایه

در انتها وقتی کرم غلیظ شد و همانند فرنی شد خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه کاملا داغ مواد باز شود و یا می توانید کمی خامه را با مواد مخلوط کنید تا هم دما شود و بعد به قابلمه اضافه کنید حالا کرم تهیه شده را روی حرارت بردارید و صبر کنید کمی از داغی بیفتد. سپس یک ظرف پیرکس را در اندازه دلخواه بردارید و یک لایه بیسکویت ساده قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه دسر قهوه شکلاتی

در ادامه از کرم یک لایه روی بیسکویت ریخته و خوب سطح آن را صاف کنید و بعد یک لایه بیسکویت شکلاتی بریزید و کمی از کرم تهیه شده و همین طور ادامه دهید و در انتها لایه آخر را باید از کرم روی مواد کاور کنید و ظرف را برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید و روی آن پودر قهوه الک کنید و به دلخواه توت فرنگی استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر قهوه شکلاتی

  1. می توانید برای سرو این دسر قهوه ترک تهیه کنید.
  2. می توانید از قهوه ترک شکلاتی استفاده کنید و یا از قهوه ساده ترک استفاده کنید.
  3. کرم باید به صورت داغ روی بیسکویت ریخته شود و تا باعث شود بیسکویت ها در انتها نرم شوند.
  4. می توانید به دلخواه از نسکافه فوری یا قهوه فوری نیز استفاده کنید.
  5. بین لایه ها به دلخواه می توانید از موزه حلقه شده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه