طرز تهیه بامیه ترکی خیلی آسان و خوشمزه بدون قیف + آموزش شهد

طرز تهیه بامیه ترکی

 

بامیه ها انواع مختلفی دارند و در ترکیه و لبنان نیز تهیه می شود وشکل و ظاهر بامیه ها باهم فرق می کند. بامیه ترکی با آرد سمولینا تهیه می شود که طعم و مزه بسیار جدید و تازه ی دارد و بهتر است شما یک بار این بامیه ترکی را در منزل تهیه کنید و ببنید چقدر آسان است. بامیه ترکی از یک خمیر بسیار نرم تهیه می شود که وسط آن را با پنیر دلخواه پر می کنید، می توانید از پنبر کیبی یا خامه ای استفاده کنید و این بامیه خوشمزه را سرخ کنید و داخل شهد مخصوص قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سمولینا (ایرمیک)۱ لیوان
آرد سفید۱ لیوان
خمیر مایه۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
نمک۱ پنس
روغن مایع۱/۴ لیوان
شیر۳/۴ لیوان
پنیر خامه‌ای یا پنیر کیبیبه مقدار دلخواه

مواد لازم برای تهیه شهد

شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
آیلیمو۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار دلخواه

طرز تهیه بامیه ترکی

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا باید مواد خشک را باهم ترکیب کنید، آرد و بیکینگ و خمیرمایه و نمک و آرد سفید را داخل یک کاسه مخلوط کنید، در تهیه این بامیه از خمیرمایه فوری استفاده شده است که دیگر نیاز به عمل آوردن ندارد و به راحتی با مواد مخلوط می شود ولی اگر ندارید می توانید ابتدا خمیر مایه را عمل بیاورید و بعد به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید روغن مایع را بریزید و هم بزنید تا مواد یکدست شود، حالا باید شیر را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید تا جای که خمیر جمع شود و بستگی به آب خورد آرد ها ممکن است کمی کمتر یا بیشتر شیر مصرف شود و بعد خمیر را ورز دهید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانید و برای ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به قطر نیم سانت باز کنید و می توانید مانند قطاب داخل قالب لوزی یا گرد پیراشکی قرار دهید و وسط خمیر پنیر قرار دهید و خمیر را بسته و دور تا دور خمیر را با دست یا چنگال حالت دهید و داخل روغن داغ شده انداخته و سرخ کنید و بعد داخل شربت خنک شده قرار دهید و بعد داخل توری قرار دهید تا شربت اضافی خارج شود، می توانید خمیر را با لیوان به صورت گرد برش بزنید و بعد مواد میانی را قرار داده و دور خمیر را ببنیدید.

مرحله چهارم: تهیه شربت

قبل از شروع بامیه ترکی بهتر شربت را تهیه کنید و کنار قرار دهید. آب و شکر را مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا شکر ذوب شود و بعد ۳ دقیقه که جوشید زعفران و آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید کنار قرار دهید تا خنک شود.

فوت و فن های دستور پخت بامیه ترکی

  1. آرد سمولینا را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  2. بعد از استراحت خمیر بهتر است مجدد کمی خمیر را ورز دهید تا نرم شود.
  3. می توانید پنیر را حذف کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بامیه ترکی خیلی آسان و خوشمزه بدون قیف + آموزش شهد
4.3 (86.67%) 3 votes