طرز تهیه بامیه هندی آسان و خوشمزه با فر و بدون فر + تصاویر

دستور پخت بامیه هندی

طرز تهیه بامیه هندی

 

بامیه هندی یکی از انواع بامیه ها می باشد که می توانید برای ماه مبارک رمضان این بامیه خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید این بامیه خوشمره را با فر و بدون فر تهیه کنید. این بامیه بسیار ساده و آسان است و می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. برای تهیه این بامیه می توانید از یک قیف پارچه ای یا سیلیکونی استفاده کنید تا در حین ماسوره زدن قیف پاره نشود. اما برای تهیه یک بامیه خوشمزه نیاز به یک شربت بار خوب دارید تا بامیه را خمیر نکند و تردی آن را حفظ کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه هندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بامیه هندی خانگی ساده

  • آب ۳ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • شربت بار ۲ ق سوپ خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۴ الی ۵ عدد
  • روغن مایع ۶۰ گرم

مواد لازم برای تهیه شربت بار بدون گلوکز

  • شکر ۳ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • جوهر لیمو ۱/۴ ق چای خوری
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • زعفارن دم کرده غلیظ به مقدار لازم

طرز تهیه بامیه هندی به روشی ساده با فر و بدون فر

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا آب را داخل یک قابلمه تمیز بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس وقتی شروع به قل زدن کردن باید جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت بالا اجازه دهید بدون اینکه مواد را هم بزنید بگذارید شکر داخل آب حل شود و شربت شفاف شود. سپس گلاب و زعفران را اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا شربت به قوام برسد و شربت را داخل یک کاسه بریزید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن آب و آرد

در ادامه آب را داخل قابلمه بریزید و روغن مایع را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا اطراف قابلمه شروع به ریز جوش کند وقتی به جوش آمد باید آرد از قبل الک شده را یکباره اضافه کنید و سریع هم بزنید تا خمیر جمع شود و باید برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خمیر را روی حرارت متوسط باز و بسته کنید. به این مرحله می توان داغ زدن خمیر گفت در ترد شده بامیه بسیار موثر است. سپس خمیر را داخل کاسه قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

خمیر را زیر و رو کنید تا زودتر خنک شود و بعد باید خمیر ولرم باشد نه خیلی داغ باشد نه خیلی سرد باشد، سپس تخم مرغ اول را به همراه ۲ ق شربت بار اضافه کنید و با همزن برقی بزنید و بعد دانه دانه تخم مرغ را اضافه کنید تا به خورد خمیر برود و با تخم مرغ آخر باید وانیل را اضافه کنید بعد از افزودن چهارمین تخم مرغ اگر خمیر چسبندگی کافی را داشت نیازی نیست دیگر تخم مرغ پنجم را بزنید. سپس خمیر را داخل قیف پارچه ای با ماسور مخصوص بامیه بریزید و داخل سینی فر به شکل زیر شکل دهید.

مرحله چهارم: پخت بامیه هندی با فر و بدون فر

برای پخت در فر باید به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا روی و زیر بامیه ها کاملا طلایی شود، بعد از پخت باید بلافاصله از روی کاغذ روغنی جدا کنید و داخل شربت خنک قرار دهید. برای پخت بدون فر نیز باید با ماسوره داخل روغن داغ شده پاپپ کنید و بامیه را قیچی کنید و بعد از سرخ شدن داخل شربت بار قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بامیه هندی خانگی آسان و ساده با تخمه مرغ

  1. آرد فانتری شربت کمتری نسبت به آرد سفید شیرینی پزی به خود جذب می کند.
  2. مرحله داغ زدن خمیر بسیار مهم است تا آب اضافی خمیر بخار شود.
  3. اگر خمیر چسبنده نبود باید تخم مرغ ۵ را نیز اضافه کنید و این کاملا به سایز تخم مرغ ها نیز بستگی دارد.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه