طرز تهیه بیسکویت جو رژیمی با شهد انگور با فر و بدون فر

طرز تهیه بیسکویت جو

 

یکی از مقوی ترین بیسکویت ها می باشد که بسیار سالم است و بجای استفاده از شکر از شهد انگور یا خرما و یا کشمش استفاده می شود و برای افراد در رژیم غذایی و ورزشکاران بسیار مفید است. این بیسکویت از جو دو سر تشکیل شده است، جو دوسر در مقایسه با دیگر غلات ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد، جو دوسر طبیعت سرد و خشک دارد و منبع خوبی از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آهن می باشد و خواص درمانی زیادی دارد. شما به دلخواه می توانید از شوید خشک و یا زیره در تهیه بیسکویت استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیسکویت جو رژیمی با شهد انگور را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد جو۲۰۰ گرم
کره۱۳۰ گرم
سبوس گندم۵۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
شیره انگور۳ ق غذا خوری
شیر۳ ق غذا خوری
بیکنیگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمکنوک ق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت جو رژیمی با شهد انگور

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خشک

ابتدا آرد جو و سبوس و بیکینگ پودر و نمک و وانیل را با هم مخلوط کنید و ۱ بار الک کرده تا سبک شود و اگر دانه درشتی در بین آنها باشد گرفته شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

کره سرد را از یخچال خارج کنید و به قطعات کوچک تر خرد کنید و به مخلوط فوق اضافه کنید و با همزن برقی یا غذاساز خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس شیره انگور و شیر را به ترتیب اضافه می کنید و با افزودن هر کدام چند پالس می زنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

مواد را باید در حدی بزنید که مانند خمیر وسط کاسه جمع شود این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد زیرا نباید گرمای دست را احساس کند چون بعد از پخت به روغن میفتد اگر خمیر جمع نشده بود با نوک انگشت کمی ورز دهید خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله چهارم: پخت بیسکویت جو خانگی

بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را بین دو تا نایکلس باز می‌کنیم به قطر نیم میل و با چنگال روی خمیر را سوراخ سوراخ می کنیم و با کاتر دلخواه برش می زنیم و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم می‌گذاریم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه می پزیم و بعد از گذشت این زمان از فر خارج کرده و از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

مرحله پنجم: پخت بیسکویت جو بدون فر

اگر فر نداشتید در یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی بیندازید و بیسکویت ها را روی آن می چینیم و درب آن را می بندیم و با حرارت کم بمدت سی دقیقه می پزیم (حتما واشر تابه را خارج کنید).نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بیسکویت جو در خانه

  1. می توانید از مخلوط کره و روغن صاف استفاده کنید.
  2. زیره یا شوید را به مواد خشک اضافه کنید.
  3. می توانید به دلخواه کمی کنجد روی بیسکویت جو بریزید.
  4. به دلخواه پودر قند را حدف کرده و فقط از شیره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بیسکویت جو رژیمی با شهد انگور با فر و بدون فر
3 (60%) 2 votes