طرز تهیه خمیر قطاب نرم و خوشمزه و ترد با ماست در خانه

طرز تهیه خمیر قطاب

 

قطاب یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید با انواع مواد میانی تهیه کنید. شما می توانید در این پست یک خمیر قطاب درجه را مشاهده کنید و برای تهیه انواع روش های قطاب استفاده کنید. شما می توانید قطاب را تهیه کنید و داخل روغن سرخ کنید و یا اگر دوست دارید قطاب رژیمی تری داشته باشید می توانید آن را داخل فر یا فر دست ساز تهیه کنید و در انتها داخل پودر قند بغطلانید. تهیه خمیر قطاب کار بسیار ساده ی می باشد و استفاده از ماست باعث می شود بافت این شیرینی نرم و ترد باقی بماند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خمیر قطاب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۰۰ گرم یا روغن جامد(یک سوم پیمانه )
زرده تخم‌مرغ۲ عدد
ماست پرچربنصف پیمانه
آرد۲.۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه خمیر قطاب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بایدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا کره در دمای محیط نرم شود. سپس به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. اندازه گیری کردن در تهیه شیرینی ها و کیک برای کیفیت بهتر می باشد.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه باید کره نرم شده در دمای محیط را به همراه زرده ی که از سفیده جدا کردید بزنید تا کرمی رنگ و روشن شود و حتما در طول هم زدن دور گیری کنید تا بوی خامی کره از بین برود. سپس ماست را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر قطاب

در ادامه باید آرد را با بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم خمیر جمع شود و یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید، دقت کنید این خمیر را نباید خیلی ورز دهید تا به روغن بی افتد و در حدی که خمیر جمع شود کافی است و بعد خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال زمان دهید تا استراحت کند و بعد با مواد میانی دلخواه پر کنید و می توانید داخل روغن سرخ کنید تا ترد باشد و اگر دوست دارید قطاب شما نرم باقی بماند داخل فر آن را بپزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خمیر قطاب

  1. خمیر را با کمک یک قاشق هم بزنید تا به روغن نیفتد و یا می توانید داخل غذاساز یا میکسر ریخته و هم بزنید تا با گرما دست ارتباط نداشته باشد.
  2. برای ماندگاری بیشتر خمیر می توانید ۱ ق غذا خوری خامه به مواد اضافه کنید.
  3. مقدار آرد تقریبی می باشد و شما باید کم کم آرد را بریزید و اگر نیاز به آرد بیشتری بزنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خمیر قطاب نرم و خوشمزه و ترد با ماست در خانه
3 (60%) 2 votes