طرز تهیه ژله رنگین کمان با بطری نوشابه ساده و شیک + عکس

طرز تهیه ژله با بطری نوشابه

 

ژله با بطری نوشابه یکی از روش های بسیار خوشمزه و شیک برای تهیه یک ژله رنگین کمان بدون قالب می باشد که در یک بطری نوشابه یا آب معدنی تهیه می شود و دیگر نیازی به قالب ندارید. شما می توانید از رنگ های مختلف در این ژله استفاده کنید و به دلخواه بستنی یا شیر اضافه کنید و رنگ ژله را مات کنید. ژله با بطری نوشابه را می توانید برای مهمانی ها و یا مراسمات مختلف بدون نیاز به قالب تهیه کنید. ژله ها یکی از گزینه های اصلی مهمانی ها می باشد که به عنوان پیش غذا یا بعد از میل کردن غذا سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله با بطری نوشابه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله با بطری نوشابه

ژله در ۴ رنگ۱ بسته
آب جوش۱ پیمانه برای هر بسته
بستنی۱ پیمانه برای هر بسته

طرز تهیه ژله با بطری نوشابه خیلی شیک و ساده

مرحله اول: بن ماری کردن ژله

ابتدا باید ۴ تا کاسه را بردارید و ژله ها را داخل کاسه ها بریزید و به هر کدام ۱ پیمانه آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا کمی ژله حل شود، سپس یک کتری روی حرارت قرار دهید و کاسه ها را به ترتیب روی آن قرار دهید و بن ماری کنید و کنار قرار دهید تا خنک شود و بعد از خنک شدن کامل بستنی وانیلی روان شده را اضافه کنید و هم بزنید تا ژله ها مات شود.

مرحله دوم: افزودن به قالب

در ادامه باید یک بطری نوشابه یا آب معدنی را بردارید و با چاقو تیز بالای آن را مانند تصویر برش بزنید. حالا باید به ترتیب رنگ های ژله را بریزید و در یخچال قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه صبر کنید تا نیم بند شود و بعد لایه ی بعدی را بریزید تا بطری پر شود.

مرحله سوم: تهیه ژله با بطری نوشابه

در ادامه باید بطری را برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته شود و بعد دور تا دور ژله را با چاقو جدا کنید. یک ظرف را پر آب گرم کنید و برای چند ثانیه داخل آن قرار دهید سر بطری را برش بزنید تا قالب صاف و مستطیل شکل شود و سریع داخل دیس برگردانید و به دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ژله چند رنگ با بطری نوشابه و بستنی

  1. باید لایه ها نیم بند شوند و بعد لایه بعدی بریزید و تا لایه ها بهم بچسبند.
  2. نباید لایه ها کامل بسته شود وگرنه موقع برش از هم جدا می شود.
  3. زیاد در آب گرم نگه ندارید وگرنه ژله شل می شود.
  4. حتما باید ژله به دمای محیط برسد و بعد بستنی را اضافه کنید وگرنه بستنی بریده می شود.
  5. بستنی را از قبل باید در دمای محیط قرار دهید تا کاملا شل شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه