طرز تهیه سبزه عروسکی با بطری نوشابه + عکس مراحل

سبزه عروسکی با بطری نوشابه

 

سبزه یکی از سین های سفره هفت سین ما ایرانی ها می باشد که می توانید با انواع بذر ها در اسفند ماه این سبزه ها را برای سفره های خود آماده کنید. سبزه عروسکی با بطری نوشابه یکی از روش های جدید می باشد که شما می توانید با کمک یک بطری نوشابه و یک عروسک و بذر دلخواه مانند شاهی یا ماش یا خاکشیر این سبزه را سبز کنید و چون ظاهر شکیلی دارد برای بچه ها بسیار جذاب است. امروز در پارسی دی آموزش سبزه عروسکی با بطری نوشابه را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: سبزه عید کی بکاریم؟

 

مواد لازم

بذر شاهی یا خاکشیر۲ ق غذا خوری
بانداژ یا پارچه یا جوراب زنانهبه مقدار لازم
بطری نوشابه۱ عدد
نخ، آبپاش، پنبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: سبزه عید با عدس

 

طرز تهیه سبزه سبزه عروسکی با بطری نوشابه

مرحله اول: آماده سازی بذر

ابتدا باید بذر مورد نظر را داخل یک کاسه بریزید و با آب خوب مخلوط کنید و هم بزنید و از شب قبل خیس کنید، شما می توانید از بذر خاکشیز یا شاهی به دلخواه استفاده کنید که هر دو زیبا می شوند.

مرحله دوم: آماده سازی بطری

در ادامه باید یک بطری نوشابه را خوب بشورید و خشک کنید و قسمت بالایی بطری واسه دامن عروسک مورد نیاز است و قسمت درب بطری به اندازه ی که عروسک داخلش برود برش بزنید.

مرحله سوم: افزودن بذر

در ادامه باید دور تا دور بطری نوشباه را با پنبه کاور کنید حتما ابتدا دور تا دور بطری را آب اسپری کنید تا پنبه خوب فیکس شود و بعد روی پنبه را باید با پارچع بانداژ یا جوراب زنان بپوشانید و با نخ دور تا دور را فیکس کنید و ابتدا و انتهای نخ را گره بزنید و حالا با کمک کاردک یا دست بذر های خیس خورده را روی پارچه بزنید و خوب همه جای پارچه را مانند عکس کاور کنید.

مرحله چهارم: تهیه سبزه عروسکی با بطری نوشابه

در ادامه باید روی عروسک و سبزه را با پلاستیک بپوشانید و هر روز روی دو الی سه مرتبه آب اسپری کنید تا کم کم بذر شروع به جوانه زدن کند و بعد از روی سوم پلاستیک را در بیاورید و آب اسپری کنید و کم کم سبزه رشد می کند حتما مقابل نور آفتاب باشد.

همچنین ببینید: آموزش سبزه خاکشیز

 

فوت و فن های آموزش سبزه عروسکی با بطری نوشابه

  1. می توانید برای دور پنبه از پارچه تنظیف تمیز استفاده کنید.
  2. بهتر است برای این که حالت گلخانه ایجاد شود روی پلاستیک را چند سوراخ ایجاد کنید.
  3. این سبزه در ۳ الی ۴ روز سبز می شود.

 

همچنین ببینید: کاشت سبزه عید در ۵ روز

از
3
دیدگاه