طرز تهیه لواشک توت فرنگی خانگی خوشمزه و راحت با فر و بدون فر

دستور پخت لواشک توت فرنگی

طرز تهیه لواشک توت فرنگی

 

لواشک توت فرنگی یکی از انواع لواشک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه می باشد. این لواشک طعم ملس و ملایمی دارد و شما حتی می توانید به صورت ساده یا ترکیبی با میوه های دیگر این لواشک خوشمزه و خوشرنگ را تهیه کنید. بهتر است برای تهیه این لواشک از توت قرنگی های محلی استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد. اگر دوست دارید لواشک توت فرنگی طعم ترش تری داشته باشید می توانید با میوه ترش آن را میکس کنید. اما برای خشک کردن لواشک های راه های مخلتفی وجود دارد، می تونید همانند سبک قدیم مواد را روی سینی ریخته و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و یا می توانید در فر یا سولاردم قرار دهید و یا از میوه خشک کن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک توت فرنگی

  • توت فرنگی ۱ کیلوگرم
  • نمک دریا ۱ ق چای خوری

طرز تهیه لواشک توت فرنگی خوشمزه و ساده

مرحله اول: میکس کردن مواد

ابتدا توت فرنگی ها را شسته و با کمی نمک دری و اگر دوست دارید لواشک شما شیرین باشد با کمی استوایا در یک مخلوط یا غذا ساز بریزید و میکس و پوره کنید تا مود یکدست شود. سپس پوره تهیه شده را از یک صافی عبور دهید تا یکدست شود.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه پوره تهیه شده را داخل قابلمه بریزید و روی شعله کم قرار دهید تا ۴۵ دقیقه بگذارید آهسته بجوشد و هز از چند گاهی هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود در حدی که روی خودش تا بخورد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه لواشک توت فرنگی در فر

برای خشک کردن لواشک توت فرنگی در فر بید کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید و به صورت یک لابه نازک پهن کنید. بهتر است برای این مواد از سینی با سایز ۲۵*۳۱ استفاده کنید و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۰۰ درجه قرار دهید و برای ۲ ساعت زمان دهید تا لواشک خشک شود و بعد از فر خارج کنید و برای ۳ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خشک شود.

مرحله چهارم: تهیه لواشک توت فرنگی بدون فر

برای تهیه لواشک بدون فر باید مواد را به صورت لایه ی نازک روی یک سینی روحی یا استیل پخش کنید و مقابل آفتاب قرار دهید و برای ۳ روز صبر کنید تا لواشک خشک شود. سپس از روی سینی جدا کنید و به صورت لوله ی برش بزنید. نوش جان

ننکات کلیدی در تهیه لواشک توت فرنگی خوشمزه و راحت

  1. برای اینکه طعم ترش تری داشته باشد کمی آلو به آن اضافه کنید.
  2. برای پخت در فر باید روی کمتری درجه ممکن فر شما باشد.
  3. بهتر است هر چندگاهی به لواشک سر بزنید تا نسوزد.
  4. می توانید برای زیبایی از اسلایس نازک لواشک داخل آن استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه