طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی ساده و خوشمزه با فر

طرز تهیه لواشک هندوانه

 

مانند دیگر لواشک ها بسیار خوشمزه می باشد که طرز تهیه آسانی دارد شما در فصل پاییز همزمان با رسیدن هندوانه می توانید این لواشک خوشمزه را تهیه کنید. لواشک هندوانه طعم و مزه خاصی دارد و مانند دیگر میوه ها زیاد ترش نیست و شما می توانید به روش های معمول تهیه لواشک یعنی جلو آفتاب یا داخل فر یا روی شوفاژ و یا در سولاردم تهیه کنید. لواشک ها همیشه یکی از تنقلاتی هستند که بچه ها خیلی علاقه دارند و چه بهتر که این لواشک را خود در خانه برای آنها تهیه کنیم تا سبک زندگی سالم تری داشته باشید. امروز در پارسی دی لواشک هندوانه خانگی با فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هندوانه۱.۵ کیلوگرم
شکر۲/۳ پیمانه

طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی

مرحله اول: پوره هندوانه

ابتدا هندوانه را برش بزنید پوست را گرفته و داخل غذاساز ریخته و خوب پوره کنید تا یکدست شود سپس یک آبکش یا صافی را روی لگن قرار داده و پوره هندوانه را داخل صافی ریخته و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود برای راحتی در کار می توانید یک بشقاب روی پوره قرار دهید و روی آن یک جسم سنگین قرار داده تا تمام آب هندوانه خارج شود.

مرحله دوم: افزودن شکر

پوره صاف شده هندوانه را داخل مخلوط کن ریخته و شکر را اضافه کنید و چند پالس بزنید تا شکر و پوره یکدست شوند دقت کنید که هسته هندوانه داخل پوره نباشد. آب هندوانه که از مرحله قبل باقی ماند را دور نریزید می توانید با آن یک نوشیدنی تازه و خنک را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه لواشک

کف سینی فر ورقه سیلکونی بریزید و پوره بدست آمده را در ضخامت ۵ سانتی پخش کنید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۳ ساعت قرار دهید تا آب هندوانه تبخیر شود در حین پخت سینی را برگردانید تا گرما به همه جای لواشک برسد پس از خشک شدن لواشک آن را از فر خارج کنید و به دلخواه برش بزنید و در لای سلفون یا کاغذ روغنی قرار داده و در ظرف دربدار نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لواشک هندوانه خانگی

  1. اگر فر ندارید می توانید لواشک را داخل سینی فلزی ریخته و جلو آفتاب یا روی بخار یا شوفاژ قرار دهید.
  2. زمان پخت در فر بستگی به ضخامتی دارد که در سینی ریختید می توانید کمتر یا بیشتر باشد.
  3. اگر لواشک بیش از حد در فر بماند خشک و شکننده می شود.
  4. یک هندوانه ۱.۵ کیلو گرم به شما ۲ پیمانه پوره می دهد.
  5. این لواشک با طعم و مزه جدید برای شب یلدا نیز مناسب است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه