طرز تهیه آبغوره خانگی به دو روش همراه با نکات نگهداری آن

طرز تهیه آبغوره خانگی

 

از میوه نارس انگور تهیه می شود و جزو یکی از اصلی ترین چاشنی غذاهای ایرانی است این چاشنی بسیار خوشمزه و پرفایده به شکل سنتی از قدیم ایام در منزل تهیه می شده و کار سختی هم نیست با رعایت چند نکته می توانید آبغوره سالانه تان را در منزل درست کنید. آبغوره فواید زیادی دارد از جمله برای دستگاه گوارش، همچنین پایین آوردن دمای بدن،برای قرقره کردن رغه گلو درد مفید است و همچنین دارای ویتامین C می باشد. این چاشنی خوشمزه را کسانی که طبعی سرد دارند و از اختلالات اعصاب رنج می برند کمتر استفاده کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه بغوره طبیعی را به همراه نکات نگهداری آن به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

غوره انگور عسگریبه میزان دلخواه (کافیست غوره کاملا کال و نارس باشد)
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه آبغوره خانگی

مرحله اول: آماده سازی غوره ها

ابتدا غوره ها را بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند سپس غوره ها را دانه کنید.

مرحله دوم: آماده سازی آبغوره

روش اول :

حالا غوره ها را آب گرفته آبغوره بدست آمده را داخل ظرفی ریخته و منتظر بمانید تا ته نشین شود سپس آبغوره را در ظرف مناسب و استریل ریخته چند سانت از سر شیشه را خالی بگذارید تا زمانیکه در مقابل آفتاب قرار گرفتند سر ریز نشوند. حالا شیشه های آبغوره را مقابل آفتاب قرار دهید. برای اینکه آبغوره ها کپک نزنند مقداری روغن زیتون روی آبغوره ریخته تا از رسیدن هوا جلوگیری کرده و کپک نزند.

روش دوم :

در این روش آبغوره گرفته شده را داخل قابلمه ای ریخته به همراه نمک اجازه می دهیم تا ۱۵ دقیقه بجوشد در حین جوش کف روی آبغوره را جدا کنید. سپس از روی حرارت برداشته و منتظر می مانیم تا ته  نشین شود سپس در ظرف استریل ریخته و نگهداری می کنیم.

فوت و فن های دستور تهیه آبغوره خانگی

  • آبغوره را حتما در ظرف استریل نگهداری کنید تا از کپک زدن آن جلوگیری شود.
  • روش استیل کردن شیشه به این شکل است که شیشه را در ظرف آبی قرار دهید و روی حرارت تا به نقطه جوش برسد ۱۵ دقیقه بعد از آب جوش خارج کرده و اجازه می دهیم تا خشک شود.
  • آبغوره را هرگز در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنید زیرا باعث واکنش شیمیایی شده و سمی می شود.
  • کپک روی آبغوره را هرگز استفاده نکنید.
طرز تهیه آبغوره خانگی به دو روش همراه با نکات نگهداری آن
3.4 (67.5%) 16 votes